Regió7

Regió7

La nova avinguda dels Països Catalans comença a engolir 5.600 vehicles diaris

L’alcalde Aloy destaca que és la inversió més important en espai púbic feta en 15 anys

Representants de les institucions i empreses, ahir, abans de l’obertura al trànsit | FRANCESC GALINDO

Amb la retirada de les tanques, ahir a 2/4 d’11 del matí, Manresa va guanyar 800 metres més de l’avinguda dels Països Catalans i una connexió a l’est de la ciutat que es calcula que serà utilitzada per 5.600 vehicles diaris.

El nou tram, que uneix les carreteres de Vic i de Viladordis, ha d’estalviar 51.000 hores anuals en durada de trajectes, el que equival a 440 tones menys d’emissions de CO2.

Això sí, cal tenir present que falta el tram entre la carretera de Viladordis i el polígon dels Trullols -davant del Decathlon acaba l’únic tram construït, fins ahir- , perquè aquesta ronda interior assoleixi tota la seva utilitat. Tampoc es pot obviar que el que es van obrir ahir van ser dos dels quatre carrils que ha de tenir l’avinguda.

L’acte d’inauguració es va dur a terme combinant passat i present. Passat perquè l’estrena va comptar amb la presència de l’exconseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, i del que era llavors alcalde de Manresa, Valentí Junyent, que van negociar la materialització de la infraestructura que ahir va entrar en funcionament de la mà del secretari general del Departament de la Vicepresidència i de Polítiques Digitals i Territori, Ricard Font, l’alcalde de Manresa, Marc Aloy.

Mapa de trànsit de la nova avinguda dels Països Catalans Arxiu

Ricard Font i Marc Aloy van retirar simbòlicament els separadors que barraven el pas als vehicles i, tot seguit, el trànsit va començar a fluir. A l’acte també van assistir veïns que van aprofitar la proximitat de les autoritats per reclamar rebaixos en voreres pendents i ajustos en la senyalització.

Font va dir que l’obra s’emmarca «en una agenda d’actuacions per a millorar la connectivitat a Manresa, en coordinació amb el territori»

Aloy va subratllar que es tractava de «la inversió més important en espai púbic que s’ha fet a la ciutat en els últims quinze anys, des que es va finalitzar la urbanització del polígon dels Dolors». Una actuació que dobla en cost la plaça de la Bonavista i la recent urbanització de l’entorn de la Via Sant Ignasi.

Segons Aloy, el nou vial permetrà una nova mobilitat a la ciutat, tot connectant barris, especialment el de la Font dels Capellans i la Sagrada Família, i reduint notablement el trànsit a l’interior de la ciutat, especialment al carrer Sant Cristòfol i a la carretera del Pont de Vilomara.

L’avinguda ha de ser una nova ronda de circumval·lació de la ciutat donant continuïtat a l’avinguda de les Bases de Manresa. Permet la distribució dels vehicles que entren a la ciutat per la carretera de Vic o pel carrer Viladordis cap als barris de la Font dels Capellans i la Sagrada Família, sense necessitat de penetrar cap a l’interior de la ciutat. Així mateix, estableix una connexió directa entre la zona de les Bases i la Parada i els barris esmentats.

Compartir l'article

stats