L’empresa que opera el servei de bus de la línia que connecta Manresa amb la Universitat Autònoma de Barcelona, Sagalés, va anunciar dimecres que afegia dues expedicions més, un anunci que no ha apaivagat les crítiques d’estudiants, que consideren l’oferta insuficient. Les noves expedicions són de Manresa a l’UAB, a 1/4 d’1 del migdia, i de l’UAB a Manresa, a 1/4 de 2 del migdia.

 Usuaris lamenten que des que va començar el curs els vehicles van a vessar de gent, la qual cosa implica que hi ha passatgers que hagin d’anar drets, seure a terra o que es quedin directament fora de l’autobús. No poder seure per fer un trajecte interurbà no només genera incomoditat sinó sensació de perill per als usuaris.

Aquest dijous, Manresa En Comú Podem, a través del seu grup parlamentari al Parlament de Catalunya, ha registrat una proposta de resolució en què reclama que s'insti al Govern de la Generalitat a millorar el servei d’autobusos a Barcelona i a la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB).

La pressió a la qual l’empresa s’ha vist sotmesa en aquesta darrera setmana ha fet que Sagalés canviï d’opinió respecte a aquesta línia. En la notícia publicada la setmana passada en aquest diari, el director general d’Expansió i Desenvolupament de l’empresa, Pedro Muntaner, va afirmar que no hi havia cap problema en aquesta línia.  Els afectats, però, avisen que la incorporació d’aquests nous trajectes no és la solució per un problema estructural de tanta magnitud.

Per Begoña Portela, estudiant de la UAB, és una situació vergonyosa a la qual s’ha d’enfrontar cada dia, “ahir vaig fer el trajecte amb el bus que sortia a les 7:20 de Manresa i més de deu persones es van quedar sense seient” denuncia. 

Mariona Casado és una de les moltes estudiants afectades per les deficiències en aquest servei, explica que dimarts va haver de quedar-se a terra, juntament amb deu persones més perquè no hi cabien a l’autobús. “Els que ens vam quedar a fora ja vam començar a fer cua pel següent, que també va deixar a gent a terra” declarava a Regió7, indignada. 

En les hores punta, molts estudiants havien de fer el trajecte de més de mitja hora drets. Un dels requisits indispensables que han de complir els autobusos que circulen amb passatgers drets és que no poden superar la velocitat de 80 quilòmetres per hora, cosa que no passa, segons els estudiants. Gerard Llumà, estudiant de la UAB, denuncia que en el tram d’autopista, el vehicle va a 120 quilòmetres per hora, i adverteix que “no es compleix amb la normativa”.