L’Hospital Sant Joan de Déu de Manresa ha estat guardonat per tercer any consecutiu en els Premis BSH - Best Spanish Hospitals Awards®, que reconeixen l’excel·lència hospitalària. Aquest cop la institució manresana ha rebut la distinció de millor hospital espanyol general i de referència en la categoria de gestió de costos hospitalaris, que mesura l’eficiència de l’organització en la gestió clínica de processos.

Els premis BSH tenen per objectiu reconèixer l’excel·lència hospitalària del sistema de salut espanyol mitjançant l’anàlisi de diversos indicadors d’eficiència, adequació i qualitat assistencial amb l’objectiu de potenciar la gestió clínica orientada a la millora contínua.

En la categoria que ha estat guardonat l’Hospital Sant Joan de Déu de la Fundació Althaia s’han tingut en compte indicadors com l’estada mitjana, el temps d’estada al bloc quirúrgic i també la taxa de reingressos i complicacions, entre d’altres.

El veredicte es va donar a conèixer recentment en el decurs d’una cerimònia que es va celebrar a Bilbao. Pere Oliveras, director Economicofinancer i de patrimoni, va ser l’encarregat de recollir el premi.

Van participar en la 4a edició dels Premis BSH - Best Spanish Hospitals Awards® un total de 140 hospitals d’arreu de l’Estat espanyol. 21 van ser premiats, i Catalunya va ser la comunitat més guardonada.

En les dues últimes edicions, Althaia va ser distingida com a millor hospital espanyol general i de referència en la categoria anomenada ‘Patologies de la dona’, que enguany no s’ha inclòs en el certamen.

Segons la Fundació Althaia, l'objectiu dels premis, coorganitzats per la consultora Higia Benchmarking i la companyia Asho amb la col·laboració de SEDISA, és ajudar a optimitzar la gestió sanitària i la qualitat assistencial potenciant la gestió clínica orientada a la millora contínua d’hospitals d’aguts públics i privats de l’Estat espanyol. La institució manresana considera qye el guardó és un reconeixement a l’aposta que fa la Fundació Althaia per a la millora continuada en la gestió i la qualitat assistencial.