Alerten de gel a la vorera amb cartells fets a mà, a Manresa

Relliscades i caigudes al xamfrà entre la carretera de Santpedor i les Bases

Un dels avisos que hi ha per tot el xamfrà

Un dels avisos que hi ha per tot el xamfrà / Francesc Galindo

Francesc Galindo

Amb la baixada de les temperatures les relliscades i caigudes són un autèntic perill. Aquesta situació s'està donant al xamfrà entre la carretera de Santpedor i les Bases de Manresa en sentit de baixada. El risc és tan evident que una persona ha omplert de cartells fets a mà la zona alertant del perill.

Hi ha una desena de cartells

Hi ha una desena de cartells / Francesc Galindo

Són una desena de cartells amb un triangle per advertir del perill i concretant en lletres majúscules la causa: Gel.

Hi ha cartells als contenidors, a la farola, a la façana d'un edifici del carrer perquè puguin ser visibles des de tots els angles.

Malgrat la presència dels avisos a 3/4 de 10 del matí una persona d'edat avançada ha relliscat i ha caigut. Una jove ha acudit immediatament a ajudar-la i ha pogut continuar el camí fins arribar a casa però no se saben les conseqüències que pot tenir la batzacada d'aquestes característiques, sobretot en persones grans.

Veïns comentaven que no havia estat la primera i especulaven si la persona que ha fet els cartells també havia anat a parar per terra per la presència de la placa de gel o era algú que havia vist com succeïa i s'havia posat a elaborar i enganxar-los en tants llocs com havia pogut.

La placa de gel és de grans dimensions, uns quaranta metres quadrats, i ocupa bona part del xamfrà que hi ha a tocar de la plaça de la Creu en direcció a la plaça Prat de la Riba, en un espai on la vorera és ampla i, a més a més fa baixada.

Hi ha gel en una superfície d'uns 40 m2

Hi ha gel en una superfície d'uns 40 m2 / Francesc Galindo

L’Ajuntament va assegurar que  «a mig matí la cosa ja ha quedat resolta» i que «s’anirà mirant per veure si és alguna fuita puntual d’algun lloc».

[object Object]

Quan hi ha baixes temperatures, dins del servei ordinari s’escampa sal de desgel per diferents carrers i zones de manera preventiva. Des de dilluns, per exemple, i en previsió de les baixes temperatures que havien d’arribar, l’Ajuntament assegura que s’han reforçat punts com el revolt del Congost de la carretera de Sant Joan, el carrer Cadí, accessos a Sant Pau, el revolt de ca la Rodona de la carretera de Santpedor, el camí de la Gravera, els accessos a la Guia, la baixada del Sindicats, el carrer Viladordis (parc Sant Ignasi), el carrer Solsona, la pujada Sant Blai i el carrer Divina Pastora.

L'Ajuntament demana a la població que quan es detecti una incidència ho comuniqui de seguida a l’Ajuntament per poder actuar.

La ciutadania té diversos canals municipals per poder fer arribar les incidències, a través del Servei d’Atenció al Ciutadà: Al mail oac@ajmanresa.cat. als telèfons 010 (cost segons operadora) i 93 878 23 01 (gratuït), al Canal de WhatsApp al 644 06 98 02 i presencialment a l’Ajuntament.