La Generalitat comença la passarel·la entre Cal Gravat i Bufalvent

L'Ajuntament de Manresa completarà l'actuació amb la prolongació de la vorera del carrer Alvar Aalto

La ubicació de la futura passarel·la

La ubicació de la futura passarel·la / Regió7

Redacció

El Departament de Territori de la Generalitat ha fet públic que ha iniciat les obres per a construir una passarel·la per a vianants i ciclistes sobre la C-55 que unirà el barri de Cal Gravat i el polígon de Bufalvent, a Manresa. L’Ajuntament de Manresa completarà aquesta actuació amb la prolongació de la vorera del carrer Alvar Aalto, que quedarà connectada a la nova passarel·la.

La construcció del primer pas a peu en condicions entre Cal Gravat i Bufalvent va ser anunciada el novembre del 2021 i ara es comença a executar.

Les màquines ja han començat el moviment de terres per a la construcció de la passarel·la

Les màquines ja han començat el moviment de terres per a la construcció de la passarel·la / AJM

Aquesta actuació s’emmarca en les polítiques del Govern per a promoure una mobilitat descarbonitzada i activa, així com l’ús de la bicicleta. L’obra compta amb un pressupost de 650.000 euros i tindrà una durada de vuit mesos. L'obra complementària de l'Ajuntament està pressupostada en 285.000 euros.

L’estructura tindrà prop de 50 metres de longitud i 3 d’amplada i serà adjacent al viaducte de la carretera BV-1225, que creua la C-55 i que compta amb unes voreres per a vianants reduïdes. La nova passera per a vianants i ciclistes connectarà amb el camí existent que transcorre paral·lel al traçat de la BV-1225 i formarà part de la xarxa pedalable entre Manresa i el Pont de Vilomara.

Les dues obres es coordinaran. D’aquesta manera, la prolongació de la vorera d’Alvar Aalto s’iniciarà quan finalitzin els treballs de la nova passarel·la.

Estratègia Catalana de la Bicicleta

Aquesta actuació s’emmarca en les polítiques del Departament per a promoure una mobilitat activa i descarbonitzada dins de l’Estratègia Catalana de la Bicicleta 2025, que proposa actuacions com garantir la ciclabilitat a totes les àrees urbanes de forma contínua i connectada; promoure una circulació de bicicletes segura, confortable i directa; interconnectar les àrees urbanes i d’activitat econòmica situades a l’entorn dels 10 quilòmetres; i impulsar la intermodalitat bicicleta-transport públic.