S’obre la convocatòria per escollir l’entitat que es beneficiarà de la Transéquia solidària
En el procés hi poden participar les associacions que impulsen programes socials

La Transéquia solidària va néixer l'any 2018 / MIREIA ARSO
Redacció
El Parc de la Séquia de Manresa ha obert una convocatòria per escollir quina entitat es beneficiarà de l’euro solidari que es recull a la Transéquia. Les entitats, organitzacions i associacions que vulguin presentar-se tenen temps de fer-ho fins al 30 de novembre de 2024. Han de ser projectes que tinguin un impacte social a Manresa i el Bages.
La iniciativa de la Transéquia solidària va néixer l’any 2018 amb l’objectiu de donar l'oportunitat a diferents entitats, associacions, i organitzacions del territori, a donar-se a conèixer i recollir diners per finançar projectes socials a Manresa i la comarca del Bages.
Per primera vegada la convocatòria estarà oberta a totes les entitats, associacions i organitzacions del territori, el que suposa un canvi significatiu en el procés de selecció que fins ara es basava en sol·licituds directes a la Fundació Aigües de Manresa-Junta de la Séquia.
Els projectes hauran de complir criteris com la perspectiva de gènere, l’educació, la sostenibilitat, el compromís social i la participació ciutadana, amb un enfocament especial en aquells que treballin en xarxa i aportin un impacte positiu i tangible a la comunitat.
Les entitats interessades poden presentar les seves propostes fins al 30 de novembre de 2024 enviant la documentació requerida al correu info@parcdelasequia.cat. La proposta haurà d’incloure una descripció de l’entitat, el projecte i el pressupost necessari.
Compromís amb el territori
Segons la Fundació Aigües de Manresa-Junta de la Séquia, amb aquest pas el Parc de la Séquia reafirma el seu compromís amb el desenvolupament sostenible de la regió, apostant per projectes que contribueixin a atendre les necessitats individuals i col·lectives del Bages.
La següent Transéquia se celebrarà el 16 de març.
Els darrers anys s’ha destinat l’euro solidari de la Transéquia a projectes com l’hospital de dia d’Oncologia d’Althaia, la Casa del Sord de Manresa o al projecte Alimenta’t de Creu Roja.
- Nandu Jubany al comandament de 15 restaurants, un hotel gastro, un obrador...: «La jubilació vindrà de les croquetes»
- Per què no podem parar de menjar pipes?
- Seixanta anys del segrest de la Mare de Déu de Núria: els nens cerdans que van trobar l'amagatall de 1936
- Rescaten dues persones il·leses a Marganell que van quedar aïllades després de baixar fins a 25 metres
- Policies de paisà controlen la compravenda il·legal de cromos a Catalunya
- Josean Querejeta, president del Baskonia: 'Tinc el convenciment absolut que Xevi Pujol ja treballa per al Barça
- No em tornaràs a humiliar': Els motius pels quals Marta Gómez Montero va abandonar el plató del 'Males llengües Nit' de Jesús Cintora
- Un itinerari de la sal per transformar els espais degradats per la mineria a Sallent