Saltar al contingut principalSaltar al peu de pàgina

Cursa urbana de Manresa

Èxit de participació de la cursa urbana de Manresa

La prova ha comptat amb la presència de més de mig miler de corredors, recuperant una xifra d'inscrits que no s'assolia des de la pandèmia

La santjoanenca Meritxell Soler s'ha imposat en la prova femenina dels deu quilòmetres i el guardiolenc Pau Nacenta ha vençut en la masculina

Manresa

El centre neuràlgic de Manresa s'ha tornat a convertir en un formigueig d'atletes que han participat en la dinovena edició de la Cursa Urbana. Des de primera hora del matí, els voltants del passeig Pere III han vist escalfar i després competir més de mig miler de corredors que han pres la sortida d'alguna de les tres proves que proposava el Club Atlètic Manresa, entitat que impulsa la cursa: la de promoció pels més menuts, els cinc quilòmetres pels més explosius, i els deu quilòmetres pels qui buscaven un repte de major distància.

L'atleta olímpica santjoanenca Meritxell Soler s'ha imposat en la prova femenina dels deu quilòmetres amb un temps de 35.05', certificant un magnífic cinquè lloc a la general, mentre que la prova masculina se l'ha adjudicada el guardiolenc Pau Nacenta, que després de ser setè l'edició del 2023, ha travessat la línia de meta amb un registre de 32.32'. El podi l'han completat Najwa Chouati i Eva Roca en fèmines, i Aleix Sellarés i Guillem Fernández en categoria masculina.

Com cada any, la Cursa Urbana de Manresa s'ha convertit en un espectacle esportiu, però sobretot familiar i popular que no distingia de preparació i nivell. Prova d'això és que tots els participants encetaven la cursa al mateix moment, sota l'arc de sortida, i era feina de qui venia a fer temps i un bon lloc a la classificació col·locar-se a les primeres posicions. El regidor d'Esports del consistori manresà Anjo Valentí ha estat l'encarregat de donar el tret de sortida d'una prova on la representació institucional no es limitava a observar, ja que l'alcalde Marc Aloy s'ha engrescat a completar el recorregut de deu quilòmetres.

Vídeo: Així ha estat l'inici de la Cursa Urbana de Manresa

Marc Llohis

L'arrencada ha estat explosiva, fins i tot per part dels corredors populars, que frescos i impulsats per les llebres que veien davant han volat en els primers metres. La primera part del circuit de totes dues distàncies proposava una volta de poc més d'un quilòmetre que deixava entreveure les intencions dels favorits a fer una cursa ràpida. Més enrere, encara es distingien les cares d'il·lusió i els ulls brillants dels competidors populars, que ja buscaven el seu ritme per a fer lleus, si és que hi ha alguna manera de fer-los, la resta de quilòmetres que els restaven per a creuar l'arc de l'arribada.

Com tot feia preveure, totes dues proves s'han completat a un ritme vertiginós. Quan només feia quinze minuts i pocs segons que Valentí havia decretat la sortida, Yassin Aziri apareixia a l'horitzó del Passeig i es proclamava per primera vegada vencedor de la cursa dels cinc quilòmetres amb un temps de 15.31'. Al seu torn, la vencedora en categoria femenina ha estat Judith González, que ha completat els 5.000 metres del recorregut amb un temps de 19.55'.

A partir d'aleshores s'ha iniciat un nou formigueig de corredors que desfilaven pel Passeig esprement-se al màxim i gastant totes les seves energies amb l'objectiu de completar, per primera o enèsima vegada, una prova que enguany ha recuperat el caràcter multitudinari que l'havia acompanyat fins abans de la pandèmia.

Tracking Pixel Contents