Entrevista | YÉSICA OLIVERA Adjunta Urgpencies de Primària Bages-Berguedà
"Estem preparats per si augmenta la incidència"
Al CUAP, on atenen 230 visites de mitjana cada dia, s'han habilitat nous espais per fer front a la demanda

Yésica Olivera treballa al CUAL de l'edifici del CAP Bages / ICS

La proliferació de virus respiratoris a aquestes alçades de l’any no és un fet excepcional, ha comentat a Regió7 l’adjunt d’Urgències d’Atenció Primària del Bages-Berguedà, Yésica Olivera. S’ha girat feina, però, i per aquest motiu al servei d’urgències situat a l’edifici del CAP Bages de Manresa, al CUAP, s’ha habilitat una planta i s’ha reforçat la plantilla amb dos metges, més infermeres i més hores d’auxiliars d’infermeria. A Primària en general també es valora la possibilitat de deixar forats de visites programades per atendre urgències.
Al CUAP «hem tingut algun pic puntual, però no ha sigut exagerat», explica. Sí que hi ha més visites de l’habitual i «estem preparats per si augmenta la incidència», afirma.
Olivera assegura que el fred no propaga el virus, sinó que fa que la gent s’ajunti més en espais tancats i aquest fet provoca que s’incrementi la possibilitat d’encomanar-se la malaltia. Per això indica que és important seguir pautes com per exemple la higiene, sobretot de mans, airejar habitacions i «una cosa que s’ha perdut des de la covid, que és l’ús de les mascaretes. No es veu gent amb mascaretes» quan seria raonable dur-ne als primers símptomes ja no tan sols d’una grip, sinó d’un refredat. La mascareta, tal com va passar a l’època covid, actua com a fre a l’hora d’escampar el virus.
La vacunació és l’altra gran arma per lluitar contra la grip i la covid, ressalta. Tot i que pugui haver-hi gent que no es vacuna perquè es pot agafar igualment, Olivera insisteix que disminueix la gravetat. «Pots agafar igualment un refredat o la grip, però els símptomes seran més lleus». Assegura, així mateix, que quan la simptomatologia és lleu el millor punt on demanar assistència és a primària. «Al CUAP estem oberts 24 hores al dia, 365 dies a l’any».
- Fa fallida una cooperativa històrica en la qual treballaven 400 persones: «No sortien els números i el gerent pagava webs de cites amb els nostres diners»
- La terra s’obre sota els peus: els 700 forats gegants que espanten Turquia
- Adeu al para-sol: l'invent que fa ombra a quatre persones ja és a les platges de Catalunya
- Com va marxar el Papa de Montserrat? comitiva de 15 vehicles, monjos al balcó, corredisses i salutacions fins al final
- Alcalde la Pobla de Lillet: 'El que ens està passant amb l'Any Gaudí és espectacular. La Fira Modernista ha arribat per quedar-se
- Presó comunicada i sense fiança per als dos detinguts pel crim de la Baells
- Ha mort Leo Boixader, qui va ser bibliotecària de Berga durant 35 anys
- El Puig-reig remunta el derbi i és nou equip de Primera Catalana