La UPC Manresa acull una fase de competició internacional de robòtica Lego
La universitat obrirà dissabte les seves portes a dotze equips de joves d’arreu de Catalunya

La competició es porta a terme en un centenar de països / Arxiu Particular
Redacció
Dissabte s’aplegaran a l’Escola Politècnica Superior d’Enginyeria-UPC Manresa equips d’arreu del territori català per participar a la First Lego League, una competició internacional per a estudiants de primària i secundària per al disseny i programació de robots amb peces de Lego.
Hi haurà dotze grups de joves i infants de diferents centres educatius, amb edats compreses entre els 10 i els 16 anys, que assistiran acompanyats dels seus respectius entrenadors i tutors legals.
L’associació de robòtica PUCRA Manresa va proposar acollir l’esdeveniment a Manresa i després de rebre l’aprovació de la universitat van iniciar els tràmits per aconseguir-ho.
Actualment, aquest projecte pedagògic té presència a més de cent països i té una duració variable (entre 12 i 16 setmanes); compta amb una fase inicial de 2 a 4 mesos, aproximadament, en què els equips treballen als seus respectius centres educatius de manera autònoma i una fase final d’un dia.
Els equips s’han d’enfrontar a tres grans desafiaments. Han d’elaborar un projecte d’investigació que indentifiqui i resolgui un problema del món actual, relacionat amb la temàtica suggerida. Han de programar, dissenyar i construir un robot basat en peces de Lego que sigui capaç de superar el major nombre de proves sobre una lona de competició. El repte és fer el millor paper possible en un esdeveniment classificatori i un de final que posi a prova les seves habilitats i els ofereixi experiència en una competició en la qual la tecnologia és la protagonista.
Eixamplar horitzons
Els esdeveniments locals, com el que està previst dur a terme avui a Manresa marquen el final del programa educatiu i permeten retre homenatge als mesos de feina rere els projectes dels participants.
L’impulsor d’aquest programa a la península és l’associació sense ànim de lucre Ingeniera Soy que té per objectiu augmentar les aspiracions de nens i joves respecte el seu futur professional. Fomenta la tecnologia i enginyeria com a motor del creixement de la societat moderna des del convenciment que una educació tecnològica és la base que permet oferir una economia potent en el futur.
La competició de robòtica que enfronta estudiants de centres de primària i secundària de tot el món és de caràcter lúdic i acadèmic i s’ha convertit en un programa internacional de gran èxit que aposta per la creació de noves vocacions en l’àmbit de les ciències i enginyeries STEM. Ciència, Tecnologia, Enginyeria i Matemàtiques conformen el sector STEM, acrònim anglès de Science, Technology, Engineering and Mathematics.
- Una conductora de Monbus demana als passatgers que la guiïn per arribar a Manresa
- S'esfondra un mur de 8 metres que afecta diversos vehicles a l'accés principal de Cardona
- Un mort i una quinzena de ferits en el xoc d'un tren de l'R4 contra un mur de contenció caigut sobre la via a Gelida
- La nevada deixa mig metre de neu als Rasos de Peguera: 'No nevava tant des del temporal Glòria
- La família del nen atropellat a Avià rebutja un acord amb l'acusat
- Botiguers del carrer Guimerà de Manresa lamenten l’efecte negatiu en les vendes de les obres al vial
- Un cotxe de la policia atropella accidentalment una dona mentre feia un servei urgent
- La llevantada deixa Gósol sense llum, fa caure dues grans roques a Bagà i porta més de 50 centímetres de neu nova