El 7 d'abril quedaran tancats els contenidors als Comtals, Passeig i Rodalies i Vic-Remei
La campanya per implantar el nou sistema de recollida de residus en els tres barris començarà dilluns que ve
També dilluns es tancaran els contenidors al Xup i Valldaura, on la instauració va arrencar el 10 de febrer

Un usuari fent ús d'un dels nous contenidors de deixalles de Manresa / ARXIU/JORDI MORROS
Redacció/G.C.
La implantació del nou sistema de recollida de residus amb contenidors tancats a Manresa arribarà dilluns que ve, 3 de març, als barris dels Comtals, Passeig i Rodalies i Vic-Remei. El tancament, un cop completada la campaya informativa, serà el 7 de març. També dilluns vinent es tancaran els contenidors dels barris del Xup i Valldaura on la implantació va començar el passat 10 de febrer.
Dilluns, a les 5 de la tarda, es farà la xerrada explicativa del funcionament del nou sistema al local de l’Associació de Veïns dels Comtals. Al mateix local, el divendres 7 de març, de 9 del matí a 2/4 de 8 del vespre, és on es podran recollir les targetes per obrir els contenidors, bosses compostables i cubells.
El dilluns 10 de març, el punt de recollida es traslladarà al local de l’Associació de Veïns Vic-Remei (c. Verge de l’Alba, 5). En aquest cas, els veïns i veïnes dels tres barris inclosos en aquesta fase podran recollir les targetes, cubells i bosses compostables fins al 5 d’abril. L’horari és de dilluns a divendres de 9 del matí a 2/4 de 8 del vespre i els dissabtes, de 9 del matí a 2 de la matinada. També es faran tres sessions informatives més. Seran el dilluns 10 de març, a les 5 de la tarda; el dimarts 11, a les 7 de la tarda, a l’Institut Lluís de Peguera, i el dilluns 17 de març, a les 5 de la tarda, al local de l’Associació de Veïns Vic-Remei.

La recollida selectiva amb els nous contenidors / AJM
(En el cas del contenidor de la resta, hi ha excepcions per poder-lo obrir més dies pensant en persones que tenen infants o gent gran que porten bolquers o bé més d'una mascota; per exemple, pel tema de la sorra dels gats. Per aconseguir el permís s'ha de consultar el dia que es vagin a recollir les targetes o bé, a posteriori, a l'Oficina Municipal de Residus i Neteja)
Cal disposar de les targetes
Els nous contenidors quedaran agrupats per illes senceres, amb totes les fraccions al mateix punt. Durant els primers dies de la seva instal·lació romandran oberts, sense que faci falta la targeta per obrir-los. Es tancaran el dia 7 d’abril, un cop s'hagi completat la campanya informativa. És important disposar de les targetes perquè, a partir d’aquest dia, seran imprescindibles per poder obrir els contenidors d’orgànica, envasos i resta (podeu consultar els carrers inclosos en aquesta fase, en aquest enllaç).
Excepcions
En alguns carrers, principalment a l’entorn del Parc de Puigterrà, però també els carrers Arquitecte Oms, Cardenal Lluch i el passatge Canonge Montanyà, per les seves característiques, es mantindrà, de moment, el model actual amb els contenidors oberts. En aquests carrers, el nou model s’implantarà més endavant, quan es comenci la instal·lació de contenidors de càrrega posterior.
Un 79% de targetes repartides
En el marc del desplegament del nou model de recollida, fins al 26 de febrer s'havien entregat targetes gairebé a un 55% dels usuaris possibles de la fase 7, corresponent als barris del Xup i Valldaura. En el global dels barris de la ciutat on ja s’ha desplegat el nou model de recollida, el repartiment de les targetes per obrir els nous contenidors se situa al 79%, amb més de 25.500 usuaris (sense comptar pisos i locals buits).
Per fer consultes
Per a qualsevol consulta sobre el nou model de recollida de residus es pot trucar per telèfon o enviar un WhatsApp al 613 248 447. També es pot enviar un correu electrònic a l'adreça residus@ajmanresa.cat, visitar aquesta pàgina web o anar presencialment a l’Oficina Municipal de Residus i Neteja, ubicada al carrer del Bruc, 63-67, baixos. L’horari de dilluns a divendres és de 8 del matí a 8 del vespre, i els dissabtes, de 9 del matí a 2 del migdia. Els veïns que encara no han recollit les targetes, corresponents a barris de fases anteriors, també poden anar-les a buscar en aquesta Oficina Municipal de Residus i Neteja.
Properes xerrades
- El dilluns 3 de març, a les 17 h, es farà una sessió al local de l’AVV dels Comtals.
- El dilluns 10 de març, a les 17 h, es farà una xerrada a l’Institut Lluís de Peguera.
- El dimarts 11 de març, a les 19 h, es farà una segona sessió a l’Institut Lluís de Peguera.
- El dilluns 17 de març, a les 17 h, es farà una xerrada al local de l’AVV Vic-Remei.
Bones xifres del nou sistema
L'Ajuntament informa que el nou model de recollida de residus amb contenidors intel·ligents està obtenint bons resultats en els barris on s’ha implantat. L’any passat, en el conjunt de la ciutat, es va aconseguir augmentar en 20 punts l’índex de recollida selectiva en els primers sis mesos d’implantació dels contenidors intel·ligents. En concret, es va passar del 27% el 2023 al 47% el 2024, quan es van aportar 1.957 tones menys de residus sense separar a l’abocador. En els barris que ja funcionen amb el nou model, l’increment va ser encara més significatiu: actualment ja separen el 75,5% de les deixalles que generen, amb un augment de 48,5 punts.
Resum de les fases
- Fase 1: Balconada i Cal Gravat. Nou model implantat. El 95,96% dels habitatges disposen de targeta (1.486 famílies).
- Fase 2: Sagrada Família. Nou model implantat. El 86,61% dels habitatges disposen de targeta (3.408 famílies).
- Fase 3: Font dels Capellans, Viladordis i Cots-Guix-Pujada Roja. Nou model implantat. El 83,15% dels habitatges disposen de targeta (3.628 famílies).
- Fase 4: Carretera de Santpedor. Nou model implantat. El 88,09% dels habitatges disposen de targeta (6.120 famílies).
- Fase 5: Poble Nou i Mion-Puigberenguer. Nou model implantat. El 79,85% dels habitatges disposen de targeta (5.508 famílies).
- Fase 6: Plaça Catalunya. Nou model implantat. El 75,61% dels habitatges disposen de targeta (3.209 famílies).
- Fase 7: el Xup i Valldaura. Nou model implantat. El 54,52% d’habitatges disposen de la targeta (2.231 famílies).
Usuaris totals amb targeta: 25.530
- Fase 8: Passeig i Rodalies, Vic-Remei i Comtals. S’inicia la campanya informativa el 3 de març.
- Fase 9: Escodines i Sant Pau. Prevista per a finals d’abril i maig.
Aquest projecte ha estat cofinançat per l’Agència de Residus de Catalunya.
- Mor ofegat el jove de 18 anys que saltava a la resclosa de l'Ametlla de Merola
- El jove mort a la resclosa de l'Ametlla de Merola era veí de Navàs
- El ventilador que et salva de la calor també et pot portar problemes amb els veïns
- Alcalde la Pobla de Lillet: 'El que ens està passant amb l'Any Gaudí és espectacular. La Fira Modernista ha arribat per quedar-se
- Per què Manresa encapçala rànquings d’infidelitats?
- Un vídeo fet amb intel·ligència artificial mostra com era el dia a dia a la mina de Cardona
- Borja Morán, fill de qui dona nom al nou CAP de Sant Fruitós: «Molta gent ens diu que era el seu metge, però també part de la seva família»
- Dues metgesses de l'ICS Catalunya central són reconegudes per dedicar-se a la recerca