Saltar al contingut principalSaltar al peu de pàgina

Què passa amb l’antiga seu de la Cambra de Manresa en mans d’un fons voltor?

L’Ajuntament està desenvolupant un Polígon d’Actuació Urbanística que comporta aprovacions que s'han de dur a terme el primer semestre d’enguany

L’antiga seu de la Cambra de Comerç i Indústria, a la plaça Pedregar

L’antiga seu de la Cambra de Comerç i Indústria, a la plaça Pedregar / Oscar Bayona

Ja ens segueixes?Marca'ns com a mitjà preferit
Afegeix-nos a Google
Francesc Galindo

Francesc Galindo

Manresa

L’emblemàtic edifici de l’antiga seu de la Cambra de Comerç i Indústria de Manresa porta 20 anys degradant-se, tapiat, a la plaça Pedregar. Aquest diari va fer públic que, després d’una llarga odissea, ha acabat sent propietat d’un fons inversor, Global Licata, vinculat al fons voltor Cerberus. En aquesta situació quin és el futur que l’espera?

Pel que ha pogut saber Regió7, l’edifici de la plaça Pedregar del Barri Antic de Manresa, forma part d’un polígon d’actuació urbanística municipal pendent de desenvolupar.

Hi ha un expedient de reparcel·lació redactat i encara pendent de tràmit que forma part del Polígon d’Actuació Urbanística (PAU) 7. Com que no s’ha iniciat encara la tramitació caldrà veure com respon la propietat als passos que insti l’Ajuntament per dur a bon port l’actuació.

Cal recordar que l’Ajuntament té previst actuar urbanísticament en aquest sector. 

Intervenció urbanística

El regidor d’Habitatge, Centre Històric i Llicències, Jesús Alonso, va respondre una moció de Junts per Manresa sobre la necessitat d’actuar davant la degradació que afecta el sector dels carrers Pedregar i Botí anunciant una intervenció urbanística a curt termini per tal de millorar la situació.

La façana de l'edifici

La façana de l'edifici / Arxiu/Oscar Bayona

Alonso va explicar en el ple municipal del mes de gener que «el govern té previsions, ja desenvolupades de fa temps, d’un seguit d’aspectes fonamentals». Dins les línies de treball de rehabilitació i revitalització urbana, la regidoria d’Habitatge i Centre Històric i la regidoria d’Urbanisme estan desenvolupant des de l’any 2024 el Polígon d’Actuació Urbanística Pedregar.

Alonso va explicar que es crearà un espai verd "que comuniqui els dos carrers dels quals estem parlant, Pedregar i Botí. Aquesta comunicació serà un fet fonamental des del punt de vista urbanístic, cívic i comunitari", va dir. 

El desenvolupament d’aquest polígon d’actuació comporta l’aprovació del projecte d’urbanització i l’aprovació del projecte de reparcel·lació «dins del primer semestre d’enguany», va explicar.

Detall de l'estat dels balcons

Detall de l'estat dels balcons / Oscar Bayona

Va afirmar que «això per si mateix serà un catalitzador de canvis de dinàmiques en aquest lloc que s’ha de tenir molt en compte».

D’altra banda, va insistir que el respecte a l’arrelament dels veïns que hi viuen i que «es tracta a través de la inclusió d’aquest subàmbit dintre d’un àmbit més gran del programa Barris Amb Futur, que està pendent de redefinició per part del govern de la Generalitat».

Així que el futur d’aquesta peça important al complexíssim tauler d’escacs de la rehabilitació del barri vell podria començar a aclarir-se en els pròxims mesos.

L’edifici va ser construït la darrera dècada del segle XIX en estil neoclàssic. El seu interior compta amb una gran escala circular, columnes i motllures que li conferien un aspecte senyorial.  

Canvis de propietaris

L'edifici va ser adquirit per un empresari terrassenc l’any 2005 i, després, va passar al Banc de Santander, la Sareb i a la SA Global Licata.

Es tracta d’un edifici malaguanyat en un barri vell necessitat de construccions que llueixin.

L’any 2010, les portes i finestres de la planta baixa i el primer pis de l’edifici es van tapiar. El Banc de Santander va fer aquesta actuació per evitar que hi entressin okupes. Els okupes ja van estar entrant i sortint de l’edifici durant uns quants mesos i van fer destrosses a l’interior, segons els veïns.

Subscriu-te per seguir llegint

Tracking Pixel Contents