Saltar al contingut principalSaltar al peu de pàgina

El Consell de Ciutat de Manresa es reunirà tres anys després de l’última sessió

L’Ajuntament ha convocat la trobada, oberta a a tothom, per al 9 d’abril a la tarda

L'últim consell de ciuta es va celebrar el novembre del 2022

L'últim consell de ciuta es va celebrar el novembre del 2022 / AJM

Redacció

Manresa

L’Ajuntament de Manresa ha convocat el 17è Consell de Ciutat. Es tracta del màxim òrgan de participació ciutadana. És obert a tothom qui hi vulgui participar. Cal inscriure’s, però, prèviament. Se celebrarà el pròxim 9 d’abril a les 6 de la tarda a l’Espai Plana de l’Om.

En aquesta sessió del Consell de Ciutat tindrà especial rellevància l’activitat que realitzen diferents consells municipals i òrgans de participació de la ciutat. Hi haurà una exposició de l’activitat del darrer any i les previstes per aquest 2025, en alguns dels consells més actius de la ciutat.

El primer a intervenir serà el representant del Consell Municipal de Solidaritat. En segon lloc, hi haurà l’exposició per part de tres representants del Consell Municipal de Persones Grans i, posteriorment, serà el torn del Consell Municipal de la Dona. En últim lloc, intervindran dos dels integrants de la Taula de Salut Mental.

Tot seguit, hi haurà un torn obert de paraules per part del públic i, a continuació, l’alcalde de Manresa, Marc Aloy Guàrdia, farà la cloenda de l’acte.

Intervenció dels regidors

El Consell estarà presidit per l’alcalde i conduït pel regidor d’Acció Comunitària, Lluís Vidal Sixto Orozco. Abans de la intervenció de membres de diferents consells, es farà l’aprovació de l’acta de la darrera sessió del Consell de Ciutat, que es va celebrar el 22 de novembre del 2022.

Un cop aprovada l’acta, l’alcalde farà una presentació dels principals projectes de ciutat i membres de l’equip de govern exposaran l’estat del desenvolupament del Pla d’Actuació Municipal 2023-2027 i els principals reptes de la ciutat.

Així, el regidor d’Empresa, Turisme i Coneixement, Joan Vila Marta, explicarà el repte de la prosperitat. El regidor de Seguretat Ciutadana, Salut i Esports, Anjo Valentí Moll, exposarà el repte de la seguretat i, finalment, la regidora de Presidència, Drets Social i Persones Grans, Mariona Homs Alsina, exposarà el repte de l’accés a les persones als drets bàsics.

L’òrgan màxim de participació

El Consell de Ciutat és el màxim òrgan de participació ciutadana amb les funcions d’informació, estudi, debat i assessorament per a la determinació de les grans línies de la política municipal que incideixen en el desenvolupament estratègic, econòmic, social, cultural i sostenible de la ciutat.

El Consell està format pels membres del ple de la corporació municipal i pels components dels diferents Consells Sectorials. També pels representants de les organitzacions socials, sindicals, professionals i empresarials més representatives de la ciutat, nomenades pel ple a proposta pròpia o de qualsevol consell de participació, i un funcionari municipal que donarà suport i aixecarà acta de la sessió.

Tracking Pixel Contents