Saltar al contingut principalSaltar al peu de pàgina

Sagalés presenta recurs per la concessió de la línia Manresa-Barcelona a Monbus

L’empresa catalana, que es va presentar amb el nom de 17 Bages Bus SA (Transportes Castellà) al concurs públic, va quedar només tres dècimes per sota de La Hispano Igualadina del grup gallec en la puntuació

Usuaris a punt de pujar a un vehicle de Monbus a l’Estació d’Autobusos de Manresa per anar a Barcelona

Usuaris a punt de pujar a un vehicle de Monbus a l’Estació d’Autobusos de Manresa per anar a Barcelona / Arxiu/Oscar Bayona

Ja ens segueixes?Marca'ns com a mitjà preferit
Afegeix-nos a Google
Gemma Camps

Gemma Camps

Manresa

Sagalés ha presentat recurs a l’adjudicació del servei d’autobús del corredor Manresa, Olesa de Montserrat, Barcelona a l’empresa operadora La Hispano Igualadina SL, del grup Monbus. La concessió es va donar a conèixer oficialment el passat 16 de juny a Manresa, en un acte amb la presència de la directora general de Transports i Mobilitat, Susi López, en el qual es van posar en relleu les millores que incorporarà el servei, que actualment ja ofereix Monbus i que al llarg d’aquests anys s’ha caracteritzat, principalment, per les queixes constants dels usuaris

Segalés, que es va presentar al concurs amb el nom de 17 Bages Bus SA (Transportes Castellà SA), va quedar només a tres dècimes de La Hispano Igualadina. Segons la puntuació final, aquesta empresa, propietat de Monbus des del 2009, va presentar «la millor oferta en la relació qualitat-preu». Va aconseguir una puntuació global de 99 punts, seguida per 17 Bages Bus SA (Transportes Castellà SA), amb 98,70, i per SAU Alsina Graells de Autotransportes, amb 80,27

A partir del moment que Sagalés ha presentat recurs, empresa amb la qual ha intentat parlar aquest diari sense obtenir resposta, la Generalitat, responsable de la concessió, ha de presentar un informe conforme aquesta adjudicació és bona -la qual cosa preveu fer els pròxims dies- al Tribunal Català de Contractes del Sector Públic, que és qui resoldrà. El termini per tenir la resolució és de dos mesos. Mentrestant, l’operador actual, que ja és Monbus, com s’ha dit, continuarà prestant el servei

Fonts del Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica fan notar que la presentació d'un recurs en un tema com aquest no és un fet excepcional

La licitació del servei d’autobús entre Manresa i Barcelona es va fer el gener passat per 12,16 milions d’euros. Les empreses operadores van poder presentar les ofertes fins al 21 de febrer. El concurs es va resoldre del tot el mes passat, en què es va fer l’anunci oficial a Manresa de qui havia guanyat. La vigència del nou contracte serà de quatre anys des de la inauguració del servei. La concessió actual acaba després de vuit anys.

En la roda de premsa a Manresa es va explicar que, en conjunt, la nova adjudicació suposarà un augment global de l’oferta d’expedicions del 46% en les tres línies que inclou. Els busos exprés e22 Manresa-Barcelona i e23 Monistrol-Olesa-Barcelona augmentaran un 70% el nombre d’expedicions i passaran a funcionar també els caps de setmana. Per altra banda, la línia convencional Manresa-Olesa-Barcelona incorporarà parades als municipis de Castellgalí i Sant Vicenç de Castellet i funcionarà també durant les nits de divendres a dissabte i les nits de dissabte a diumenge amb una freqüència de pas de dues hores

La flota i l’atenció a l'usuari

L’operadora destinarà 24 autobusos i nou de reserva a les tres línies. L’antiguitat de la flota a l’inici del servei serà inferior a dos anys i mig i no es podrà superar els set durant la vigència del contracte, que també preveu millores en la informació i la comunicació a l’usuari, com pantalles a l’interior dels autobusos i accés a informació en temps real mitjançant una aplicació mòbil i un sistema d’atenció telefònica al client. Tot plegat, per capgirar les deficiències que han caracteritzat el servei, amb autobusos que passen de llarg de les parades, autobusos amb gent dreta i asseguda a terra, manca d’informació, autobusos en mal estat i un reguitzell de problemes que els usuaris no s’han cansat de denunciar.

Subscriu-te per seguir llegint

Tracking Pixel Contents