La justícia obliga l'Ajuntament de Manresa a pagar més als policies per treballar de nit i en dies festius
Els agents notaran el canvi en les pagues extraordinàries i del mes de vacances, tot i que el Consistori s'hi oposava

Agents de la Policia Local de Manresa / Arxiu/Oscar Bayona
Regió7
L'Ajuntament de Manresa haurà de pagar més als agents de la Policia Local per treballar de nit i en dies festius, segons una sentència que acaba ha donat a conèixer aquest dissabte el sindicat de policies locals SIP-Fepol. El canvi es notarà en les pagues extraordinàries i del mes de vacances que perceben els membres del cos municipal.
Aquesta és "la primera victòria judicial en la lluita pel reconeixement del dret a percebre els plusos de nocturnitat, festivitat i festivitat especial, tant en les dues pagues extraordinàries com en el mes efectiu de vacances, un dret que fins ara l’Ajuntament es resistia a reconèixer plenament", valora el sindicat.
Segons SIP-Fepol, hi ha una seixantena de demandes interposades per la mateixa causa i confien que la resta seguiran "el mateix camí favorable en defensa dels drets dels treballadors i treballadores municipals".
En la negociació per la remuneració dels agents, "l’Ajuntament només va acceptar parcialment la nostra reclamació, mantenint-se inflexible en punts fonamentals que afecten directament els drets del personal municipal", explica el sindicat, el qual afegeix que, "davant aquesta manca d’acord, diversos afiliats del sindicat van presentar demandes davant el Jutjat Contenciós Administratiu".
Aquesta primera sentència "dona la raó al 100 % a un dels nostres afiliats i condemna l’Ajuntament de Manresa a abonar sis-cents (600) euros en concepte de costes judicials", detallen.
Subscriu-te per seguir llegint
- Mor en un accident a la C-55 Miquel Caelles Campà, exregidor de Súria i professor a la Joviat
- Toni Martínez, granger de Callús, parla del confinament de les gallines: «Si els canvies la rutina i les tanques, s’estressen i no ponen tant»
- La reacció d'un policia de Manresa per un embús en hora punta: «Tenim coses més importants a fer...»
- Un manresà inaugura aquest dissabte a Sant Fruitós una empresa d’elaboració de licors artesanals
- Un gran niu de vespa asiàtica just a sota d'un balcó a Manresa
- La propietària d'una fleca del Moianès, obligada a traspassar el negoci en descobrir que és celíaca després de més de 20 anys d’ofici
- L'home que es passejava per Manresa amb una arma simulada va ser detingut per entrar a la delegació del Govern amb la pistola
- La Mola es treu 15 tones de sobre