Saltar al contingut principalSaltar al peu de pàgina

La tómbola solidària i els gegants s’afegeixen a una animada fira de Sant Andreu de Manresa

Aquest diumenge culmina l'activitat firaire que dona el tret de sortida a la campanya de Nadal

Jordi Morros

Jordi Morros

Manresa

Sempre toca, i a més a més es col·labora amb una causa solidària. Aquest diumenge ha fet la seva aparició a la Fira de Sant Andreu de Manresa la tómbola de La Marató que ocupa una bona part de la plaça Neus Català, a Crist Rei. Juntament amb els gegantons, els nans i l’Hereu de Manresa, s’ha afegit a una ja animada fira al centre de la ciutat que ha viscut el seu darrer dia.

La tómbola ha començat a funcionar cap a 2/4 d’11 d’aquest matí, i poc abans de les 2 ja havien repartit els 1.500 regals que tenien. Cada butlleta costava quatre euros. Ja abans que obrís hi havia gent que feia cua per comprar butlletes. «El fet que la caseta ja estigués muntada dissabte és un reclam, però la gent ja ho sap de cada any», explica el president de Manresa per La Marató, Francesc Sorroche. Efectivament, hi ha hagut cues tot el matí: de gent que comprava números i de gent que després recollia el que li havia tocat.

Ambient davant la caseta de la tómbola solidària

Ambient davant la caseta de la tómbola solidària / MIREIA ARSO

La tómbola de La Marató de la Fira de Sant Andreu té diverses peculiaritats. Per una banda, és organitzada per l’esmentada Manresa per La Marató, que està formada per gent procedent de diferents entitats de la ciutat, bona part d’elles de l’àmbit cultural. En aquest fan pinya per un projecte solidari «perquè no tenim prou feina», diuen de broma.

L’altre tret diferencial que li dona caràcter és que tots els premis són donacions de comerços i empreses de Manresa i el territori. Hi ha des de pernils, una bicicleta per a nens -que ja ha tocat a primera hora-, una impressora, lots de Nadal de diferents mides, plantes i flors, safates de fruita, coixins, o una equipació completa del Baxi signada pels jugadors. També del Bàsquet Femení i del Centre d’Esports Manresa.

«Al setembre ja ens posem en marxa per demanar i recollir els regals. Ens reben bé», expliquen Manel Molera i Toni Fargas mentre no paren de vendre números. Recorden que a part de la tómbola solidària, Manresa per la Marató també porta a terme xerrades, el tió solidari que per Santa Llúcia serà a la plaça Major o bé la Cursa per la Vida que se celebrarà el diumenge 14 de desembre al Parc de l’Agulla.

La Fira de Sant Andreu també ha tingut avui el privilegi de rebre la visita dels gegants de Manresa. L’Hereu, els gegantons i els nans, s’han passejat pel passeig de Pere III i el seu entorn.

L'Hereu de Manresa s'ha passejat aquest matí per la fira

L'Hereu de Manresa s'ha passejat aquest matí per la fira / MIREIA ARSO

La fira s'ha celebrat al llarg de tot el Passeig.

La Fira de Sant Andreu de Manresa continuarà tot aquest diumenge

La Fira de Sant Andreu de Manresa continuarà tot aquest diumenge / MIREIA ARSO

Al primer tram hi hagut parades d’artesans i comerciants. Al segon tram la de jocs recreatius mentre que als Trullols hi ha les atraccions de fira. A la plaça de les Oques, l'exposició i venda de vehicles de segona mà.

Tracking Pixel Contents