El sopar solidari d'Althaia supera expectatives: 454 persones es comprometen amb el centre per la nova sala d'hemodinàmica
La futura instal·lació farà que els més de 500 pacients que van ser derivats a Sant Pau l'any passat per rebre atenció cardiovascular, puguin ser atesos a Manresa
El sopar solidari per finançar la nova sala d’hemodinàmica de la Fundació Althaia no només ha complert els seus objectius, sinó que ha superat totes les expectatives. Amb 454 assistents, per sobre dels 400 previstos inicialment, s’ha demostrat el compromís de la societat amb la millora de l'assistència sanitària a la regió. L'esdeveniment, conduït per la doctora Llum Olmedo, ha servit per recordar que la implicació col·lectiva és clau per apropar la medicina d'alta complexitat al territori.
Manel Jovells, director general d’Althaia, ha explicat als assistents els pilars fonamentals del projecte: “acostar la tecnologia, la complexitat i donar servei de proximitat en un territori dispers, a les comarques del Bages, Berguedà, Solsonès, Moianès i la Cerdanya”. El director general ha subratllat que per fer tot això posible, l’aliança amb l’Hospital de la Santa Creu i Sant Pau ha aportat les mans expertes i la col·laboració de la fundació Banc de Sabadell també ha sigut fonamental.
El Cardiòleg Xavier Vinyoles i el cap de servei de cardiologia d’Althaia, Albert Duran, han presentat el projecte mostrant en un vídeo com seria el procediment que es realitzaria a la sala d’hemodinàmica. “La sala d’hemodinàmica es troba dins el marc del servei estès de cardiologia Althaia - Sant Pau. Fa un any que ha començat i aquest servei suposa un pas endavant molt important per la cardiologia d’Althaia, perquè al final provoca una relació d’igual a igual entre centres que et permet afrontar l’increment de complexitat de l’avaluació dels pacients. Hi ha una incorporació de tecnologies i recursos que necessita que els hospitals petits estiguin en relació amb els grans”, va comentar Duran.
Entre les intervencions de la nit, la manresana Sheila Muro, que va patir un accident cardiovascular amb només 36 anys, afirmava que “quan existeixen les eines i els professionals a prop, es poden salvar vides. Tenir una sala com aquesta a la vora és vital”.
A la part final de l'acte es va projectar un vídeo del reconegut cardiòleg Valentí Fuster i el tancament, previ a l'àpat, va anar a càrrec de l'alcalde de Manresa, Marc Aloy. “Hi havia una finalitat clara, que és la de perseguir l’excel·lència en la salut. L’objectiu d’Althaia és cuidar-nos, curar-nos, prestar tants serveis com es pugui i fer-ho propers allà on viu la gent, propers al territori”, va dir l’alcalde a aquest diari.
Benefici per les comarques centrals
Claustra Sunyer, presidenta del Consell comarcal del Solsonès, declara a Regió7 que “Al Solsonès, històricament formem part de la província de Lleida, tot el que era en l’àmbit polític era amb Lleida. Però fa uns anys, sobretot amb sanitat, formen part de la Catalunya central. Per tant, des del Consell Comarcal donem el nostre suport perquè serà un benefici per tot el territori”.
El Berguedà també rep amb entusiasme la sala d’hemodinàmica. Oscar Bernadich, director assistencial de l’hospital de Berga, “el que hem de fer és deixar de pensar en hospitals i pensar en territori. El nostre territori es mereix una sala com aquesta, que costa la complicitat del territori i això afavoreix molt”. El gerent de l’hospital de Berga, Lluís Gamell, afegeix “pel territori és un guany important, donar servei de proximitat amb unes tècniques que cada vegada són més necessàries. Anar a Barcelona s’evitarà, i només per això val la pena plantejar-ho”.
Puigcerdà també valora el servei que proporcionarà la sala, la gerent de la fundació hospital Puigcerdà, l’Alba Oms “Tenim especialitats en col·laboració amb Althaia. Per tant, és important sumar en actes com aquest. És un servei que ha estat reivindicat durant molts anys”.
Vist l’èxit de l’acte, Antònia Raich, directora de comunicació i participació d’Althaia comunica que estan molt contents per la participació en el sopar solidària. “Tenim representació de gent de tot el territori, de la Catalunya Central, del que nosaltres som hospital de referència. La salut ens construeix entre tots i estem segurs que amb aquesta actitud i participació portarem el sistema sanitari del nostre territori al més alt nivell”.
- Així sona la versió en català de 'La Perla' de Rosalía, cantada per la manresana Sara Roy
- Els tècnics d'Hisenda rebaixen la devolució a Shakira als 27,4 milions després de conèixer la sentència de l'Audiència Nacional
- Primeres paraules de Carles Porta sobre un hipotètic Crims del cas Andic: “Ho intentarem, però no és el moment”
- Se suspèn el Festival i l'Acadèmia de Música de Solsona per les acusacions de tres exalumnes del Liceu al president de la fundació
- Pep Guardiola ja busca casa a Barcelona: una propietat de 15 milions d’euros a Pedralbes de luxe i amb vistes al mar
- La Fundació Mango que Isak Andic va voler muntar i va acabar de separar-lo del seu fill Jonathan Andic
- Un mecànic avisa: aquest és el dia de la setmana que has d'evitar anar a passar la ITV
- El TSJC confirma que Berga va discriminar el secretari municipal en la revisió salarial i obliga a apujar-li el sou amb efectes retroactius
