Els bonsais es tornen a apoderar del Casino de Manresa
Se celebra la 36a Exposició Bonsai Natura i la 12a Fira del Bonsai

Al Casino es podran veure una trentena de bonsais / ARXIU/AXEL CASAS
Regió7
Manresa tornarà a ser el punt de trobada dels amants de la natura i els bonsais. Aquest cap de setmana se celebrarà la 36a Exposició Bonsai Natura i la 12a Fira del Bonsai. Organitzats per Bonsai Natura amb el suport de l'Ajuntament de Manresa i la Generalitat de Catalunya, es duran a terme entre aquest divendres i diumenge.
Divendres a les 7 de la tarda s’inaugurarà a l’Espai 7 del Casino la 36a edició de l'exposició de bonsais. Es podran veure una trentena de bonsais dels socis de Bonsai Natura, i una mostra de Kusamonos, que són les plantes d'acompanyament. Són del grup Bonsai Clos de Cerdanyola. També hi haurà una exposició cedida pel Consolat General del Japó de Barcelona sobre la diversitat del Japó a través de les seves joguines.
Per altra part, la Fira del Bonsai s'instal·larà diumenge al pati del Casino de les 10 del matí a les 2 del migdia. Hi haurà diverses parades on es podran comprar bonsais i altres elements relacionats amb el seu manteniment i cura.

Darrera edició de la Fira Bonsai al pati del Casino / ARXIU/AXEL CASAS
Més activitats
L’exposició i la fira aniran acompanyades d’activitats complementàries. Es tracta de dues xerrades gratuïtes obertes al públic en general. A primera serà dissabte a les 7 de la tarda. Joan Cuervas, de Bonsai Natura, explicarà com cuidar un bonsai. La segona se celebrarà diumenge a 2/4 de 12 amb el títol ‘Kusamono, més enllà del bonsai’, que se centrarà en les composicions de plantes que acompanyen tradicionalment els bonsais.
Aquesta edició compta amb la col·laboració d'entitats com Mistral Bonsai, Montepio, el Consolat General del Japó a Barcelona i Kusamono Leyado, que consoliden Manresa com un referent en la divulgació d'aquesta disciplina.
- Pau Palomar, de Castellnou: de treure una de les millors notes de selectivitat a fer pràctiques de física a Suïssa i a estudiar als Estats Units
- Marxem molt tranquils, però ara hem de passar el dol
- L'última visita d'un Papa a Montserrat, fa 44 anys, va acabar amb tragèdia
- Pep Guardiola fa parada al Primavera Sound amb la seva filla abans de tornar a La Salle de Manresa
- La jutgessa sospita que Jonathan Andic es va desfer del mòbil perquè va desactivar l’aplicació de comptar passos just abans de viatjar a l’Equador
- Advocats experts en herències alerten d’un error habitual: «La successió s’obre en el mateix instant de la defunció»
- Pep Guardiola inaugura a la Salle la segona Cruyff Court de Manresa
- Últimes enquestes de les eleccions del Reial Madrid: així estan els sondejos entre Florentino Pérez i Enrique Riquelme