Saltar al contingut principalSaltar al peu de pàgina

La CUP s'encomana a les municipals de 2027 per "reconnectar" amb l'electoral i "resistir" a l'auge de l'extrema dreta

Els anticapitalistes s'emmirallen en la lluita pels drets dels docents: "La història mai s'ha escrit des del sofà"

Una de les taules de debat i formació de la trobada municipalista de la CUP a Manresa.

Una de les taules de debat i formació de la trobada municipalista de la CUP a Manresa. / JORDI PUJOLAR

Ja ens segueixes?Marca'ns com a mitjà preferit
Afegeix-nos a Google

ACN

Manresa

La CUP comença a mobilitzar les bases per a les eleccions municipals de 2027. Després d'anys "difícils", el Secretariat Nacional es fixa l'objectiu de revertir el "cansament" i la "decepció" de l'electorat. "Cal activar-nos", ha etzibat el secretari general, Non Casadevall, durant la trobada municipalista que s'ha celebrat a Manresa. La CUP, doncs, afronta els comicis com una oportunitat per "reconnectar" amb la gent. Blai Taberner, membre del Secretariat Nacional, asseguren que tenen el deure de "resistir" a l'auge de l'extrema dreta i "arrelar" per garantir que la lluita pels drets continua als ajuntaments. En aquest sentit, s'emmirallen en la mobilització dels docents i recorden les bases que "la història mai s'ha escrit des del sofà".

Els dirigents de la CUP han reivindicat la necessitat de supervivència de l'esquerra independentista en el pròxim cicle electoral perquè es continuïn posant sobre la taula els assumptes de més interès per a les classes treballadores, com l'habitatge, el treball, els serveis públics o la llengua.

Non Casadevall ha alertat, però, que "el sistema" vol que la CUP no hi sigui perquè es l'única, defensa, que combat els privilegis dels poderosos. "Saben que quan la CUP és forta, passen coses" i s'origina el "conflicte" que permet que la societat "avanci" socialment.

En aquest sentit, a l'acte municipalista dels anticapitalistes a Manresa s'ha apel·lat en diverses ocasions a l'esperit i la lluita dels docents durant les darreres setmanes com a exemple per a la mobilització. "Cada vegada que el poble s'ha aixecat és perquè hi ha gent disposada a no rendir-se. I no ens podem resignar", ha etzibat el secretari general cupaire.

La seva lluita en els pròxims comicis de 2027, han explicat, serà combatre els discursos d'odi de l'extrema dreta i "el verí del feixisme" per garantir la cohesió social i també fer valdre la CUP com a partit "útil i imprescindible" per garantir avenços en la conquesta de drets.

"És als pobles on tenim la capacitat de construir barricades populars", ha defensat Blai Taberner, regidor de la CUP a Cardedeu i membre del Secretariat Nacional. El dirigent de la CUP també ha carregat contra l'esquerra que es limita a "gestionar la misèria" o "fer la política del mal menor".

Ni "regalar" el discurs als uns ni "comprar" el marc als altres. Aquestes són les batalles que hauran d'afrontar des de la CUP els pròxims mesos segons Pat Sillah, regidora a Arenys de Mar i membre del Secretariat Nacional. "El nostre projecte polític continua sent vigent encara", ha reiterat.

Tracking Pixel Contents