L'oficina local del Pla de Barris, al carrer de Santa Llúcia de Manresa, obrirà portes aquest dijous
La presentació del local, habilitat i gestionat per l'empresa municipal Forum, s'ha fet aquest dimecres
Hi han assistit responsables de la Generalitat i de la Diputació, que aporten el milió d'euros que costarà el funcionament del servei
L'alcalde Marc Aloy ha anunciat que la intenció és tenir abans de l'estiu les bases per demanar ajudes i la convocatòria a la tardor

Per veure aquest vídeo, subscriu-te a Regio 7 o inicia sessió si ja ets subscriptor
Subscriu-teJa ets premium? Inicia la teva sessió aquí
Gemma Camps

"Una oficina important per a un projecte important". Així ha presentat, aquest dimecres al migdia, l'alcalde de Manresa, Marc Aloy, l'oficina local del Pla de Barris i Viles de Catalunya 2025-2029, que obrirà portes aquest dijous 4 de juny i que en la presentació ha aplegat regidors, tècnics i càrrecs de la Generalitat i de la Diputació, entre d'altres.
Aloy ha informat que "el cost total de l'oficina durant cinc anys és previst que sigui d'1 milió d'euros" que pagaran a parts iguals la Generalitat i la Diputació de Barcelona. En el cas de la Diputació, ha tret una línia d'ajudes per als set municipis de la província de Barcelona que han rebut el Pla de Barris amb la qual assumirà la part que, a priori, havia de pagar l'Ajuntament.
La gestió de l'oficina, que funcionarà com una finestreta única del Pla, s'ha delegat a Forum, l'empresa municipal d'habitatge, que ha habilitat l'espai i ha contractat el personal. D'entrada, tindrà cinc llocs de treball que podran variar depenent de les necessitats de cada moment, ha precisat Aloy. Mateu Baylina, gerent de la societat municipal, també ha assistit a la presentació.
L'oficina atendrà als baixos del carrer de Santa Llúcia número 21 (pràcticament davant per davant de la seu de Forum), de dilluns a divendres, de 9 del matí a 2 del migdia (a la porta de local hi ha un codi QR que permet descarregar informació del Pla de Barris). Al vinil exterior hi posa que és el Pla de Barris 2025-2029 perquè, si bé l'Ajuntament de Manresa ha estat seleccionat per formar-ne part enguany, la convocatòria correspon al període 2025-2029.

L'entrada a l'oficina local del Pla de Barris de Manresa / G.C.
És un local de 50 m2 de Forum que ha ocupat durant anys la penya del RCD. Quan s'entra, hi ha una petita recepció amb una taula, un espai de treball per a quatre persones, un despatx, un lavabo i un petit espai office. A la planta de sobre hi ha més espai que si fes falta es podria habilitar i que, bàsicament, protagonitza una sala de reunions.
25 milions d'euros
Aloy ha recordat que "estem davant de l'aposta més estratègica i important per al Centre Històric, que és aquest Pla de Barris", dotat amb 25 milions d'euros, "el 50% dels quals són dedicats a les polítiques d'habitatge i, d'aquests, 10 milions són per donar ajudes per a la rehabilitació d'habitatges del Centre Històric". L'oficina que demà comença a funcionar té per objectiu que totes les persones que vulguin optar a les ajudes del Pla de Barris tinguin un lloc a on anar per informar-se i per fer la sol·licitud quan s'obri la convocatòria. "Persones interessades a rehabilitar façanes i cobertes, a posar al dia la comunitat de veïns, a millorar el local social, perquè parlem d'un barri que té moltíssimes entitats socials; i que vulguin arreglar o obrir un comerç", ha posat com a exemples. L'oficina el que farà serà un assessorament tècnic i un acompanyament a partir del moment que es facin les sol·licituds de les ajudes.

Aloy durant la presentació de l'oficina amb els regidors i regidores Romero, Alonso i Homs i el gerent de Forum, Baylina / G.C.
Les bases "abans de l'estiu"
Ha remarcat que, des del dia que es va presentar a l'Anònima, el Pla de Barris ja "ha generat molt interès", amb consultes per part de la ciutadania a través de Forum amb trucades i correus. Unes peticions que, a partir d'aquest dijous, es podran fer presencialment, amb la idea que "abans de l'estiu tinguem les bases" i que "a la tardor puguem fer la convocatòria", ha avançat Aloy. Ha celebrat que, tenint en compte que la ciutat va saber que entrava en el Pla de Barris definitivament el passat 2 de març, "veient altres municipis, tothom ens diu que anem molt avançats".
En la presentació, els assistents han pogut fer una breu visita al local, atès que és petit i de seguida queda vist. Hi havia Mariona Homs, regidora de Drets Socials; Jesús Alonso, regidor d'Habitatge, Centre Històric i Llicències; Mariana Romero, regidora de Via Pública i Ciutat Intel·ligent, que hi tindran una relació més directa; les també regidores Tània Infante i Isabel Sánchez, el regidor Pere Massegú i els regidors a l'oposició Mònica de Llorens i Sergi Perramon. Per part de la Generalitat, Patrícia Alonso, directora territorial d'Administració Local, i Eduard Banqueri, director dels Serveis Territorials del Departament de Territori, i Jordi Garet, arquitecte en Regeneració Urbana de la Diputació.

Les regidores Sánchez i Infantea l'espai de treball / G.C.
Les funcions de l'oficina s'articulen entorn de tres grans àmbits de treball:
- Comunicació i informació: actuarà com una "oficina activa" que no es limitarà a atendre consultes, sinó que farà tasques de prospecció, difusió i atenció individualitzada als propietaris, comunitats, promotors, veïns i associacions.
- Gestió dels ajuts: es gestionaran totes les convocatòries d'ajuts a la rehabilitació previstes en el Pla de Barris. Actuarà com a finestreta única per a qualsevol tramitació i acompanyarà els sol·licitants en tot el procés, des de la presentació de la sol·licitud fins a la justificació final de les actuacions.
- Suport tècnic i jurídic: l'equip de l'oficina disposarà del personal necessari per oferir assessorament previ, orientació en la contractació d'obres i serveis tècnics, supervisió de projectes i acompanyament en la constitució i acords de comunitats de propietaris.
Manresa ha estat un dels 20 municipis seleccionats en la convocatòria del Pla de Barris i Viles de Catalunya 2025-2029, impulsat per la Generalitat. El projecte elaborat per l’Ajuntament ha estat escollit d’entre un total de 83. Es tracta d’un pla de regeneració urbana, ecològica i social del Centre Històric valorat en 25 milions d’euros, la meitat dels quals (12,5 milions) es destinaran a la rehabilitació d’habitatge.
Subscriu-te per seguir llegint
- Burger King obrirà un segon establiment a Manresa el 30 de juny
- Tres detinguts per una baralla amb bastons i armes blanques al carrer del Bruc de Manresa
- Necrològiques del 10 de juny de 2026
- Mor Josep Solà, empresari de Gironella molt implicat a Cal Bassacs
- La visita del Papa a Catalunya, minut a minut
- El canvi de La Meva Salut que has de fer si no vols deixar de rebre avisos mèdics al mòbil o al correu
- Un ferit en una aparatosa sortida de vía a la C-16, a Sallent
- Lleó XIV beneeix les ambulàncies de sor Lucía Caram, que surt de Montjuïc cap a Ucraïna: «La fe sense compromís no és creïble»