Junts porta al ple que el passatge Sorribes de Manresa és un focus d'incivisme i delinqüència
Insta l'equip de govern d'ERC, PSC i Impulsem a intervenir per dignificar-lo i que s'instal·li una càmera de videovigilància

Les escales plenes de pintades / Arxiu particular

El grup municipal de Junts portarà al ple municipal d'aquest dijous una moció per fer més segur i digne el passatge Sorribes de Manresa i el seu entorn, que assegura que ha esdevingut un focus d'incivisme i delinqüència amb pintades, brutícia i excrements.
El passatge Sorribes, ubicat entre l’illa de cases delimitada pels carrers Sarret i Arbós, Doctor Esteve, carrer Major i carrer Font i Quer, és de pas exclusiu per a vianants. La seva topografia més la geometria que presenta fa que des dels extrems no es visualitzin els carrers on hi confronta, dificultant així, les tasques de prevenció per part de la Guàrdia Urbana. A la vegada, confrontant al passatge, hi ha uns solars privats amb alguna construcció en estat d’abandonament, sense el corresponent tancament.

Serveix perquè incívics facin les seves necessitats / Arxiu particular
Aquests fets comporten, segons Junts, "en aquest indret hagi esdevingut habitual la presència de persones que realitzen activitats incíviques i delinqüencials, causant molèsties de convivència i de seguretat al veïnat de l’entorn".
Queixes i denúncies
El president del grup de Junts, Ramon Bacardit, ha posat de manifest que els veïns del passatge Sorribes fa molts anys que acumulen queixes i denúncies a tots els estaments possibles.
La moció insta el govern municipal a la instal·lació d’una càmera de videovigilància al passatge Sorribes i a realitzar una intervenció general de dignificació del passatge, eliminant pintades de parets, retallant els arbustos que impedeixen la visibilitat integral del passatge, i incorporant el passatge dins el circuit regular de neteja viària ( o incrementant la freqüència en cas que ja ho estigués).

A prop hi ha construccions abandonades / Arxiu particular
També demana que es desenvolupi amb caràcter prioritari i immediat, les previsions del Pla General, incorporant les porcions de sòl privat com a sistema viari, de manera que la propietat privada pugui realitzar el tancament perimetral de la seva part, evitant d’aquesta manera que individus utilitzin aquest indret per a realitzar activitats incíviques i delinqüencials.
El camp de futbol de Sant Pau
Al mateix ple, Junts presentarà una altra moció sobre la recuperació del camp de futbol del Sant Pau. La moció insta iniciar la modificació del Pla d'Ordenació Urbanística Municipal (POUM) per qualificar el Camp de Futbol de Sant Pau com a sistema d’equipament esportiu. Segons Bacardit, no acceptar la moció demostraria que l'equip de govern d'ERC, PSC i Impulsem "practica un populisme de curta volada".
Subscriu-te per seguir llegint
- L’eclipsi omple les urgències dels hospitals madrilenys: «La majoria són joves amb ansietat per no haver fet les coses bé»
- De baixa mèdica? Així canviaran les notificacions al setembre
- La familia de Braulio, el veí de Còrdova desaparegut a Callús: 'Volem que ens diguin la veritat
- Susanna Griso tria la Cerdanya per al viatge de noces: 'És el meu petit paradís
- Més sobre les 440 tones de cartró desaparegudes: La CGT diu que es descarreguen al mateix lloc que la fracció resta
- L'espectacular poble de conte poc més d'una hora de Manresa: un paradís per a ornitòlegs i escaladors
- La Catalunya central es prepara per a un cap de setmana passat per aigua i calor
- Les pluges d'agost, clau per a la primera florida de bolets