La 080 Barcelona Fashion ha arrencat aquest dilluns la seva edició 100% digital amb l'objectiu de projectar la moda a tots els públics, arribar a noves audiències i consolidar Barcelona i Catalunya com a 'referents' mundials. "Aquesta edició té més vocació internacional que mai", ha reconegut la directora del Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM), Muntsa Vilalta, en la inauguració oficial del certamen a través de la plataforma 080 TV. La 26a edició de la 080 Barcelona Fashion comptarà amb una vintena de dissenyadors i marques que presentaran les seves col·leccions en 'fashion show films' enregistrats a diferents emplaçaments exteriors i interiors del recinte modernista de Sant Pau com el Convent, els Túnels o els Jardins.

"Volem donar les gràcies als dissenyadors i les marques que han fet possible aquesta edició tan singular i adaptada a les circumstàncies", ha continuat Vilalta. "Vivim en una era d'incerteses però també d'oportunitats. I la digitalització és una oportunitat per incrementar la projecció de la moda catalana i arribar a noves audiències a nivell internacional", ha insistit la directora del CCAM, que considera que la 080 Barcelona Fashion 100% digital "manté intacta la filosofia del certamen". "Posa en valor la tradició de la indústria tèxtil a Catalunya, amb el seu talent i la creativitat, i el prestigi de Catalunya i Barcelona com a hubs del disseny i de la moda", ha reflexionat en veu alta Vilalta, que ha recordat que la indústria de la moda dóna feina a unes 75.000 persones a Catalunya.

"Hem hagut de fer un esforç important per a la projecció internacional de la moda del nostre país. I ara aquest format digital ens ho garanteix", ha conclòs la directora del CCAM. "Aquesta edició tindrà molta més repercussió en altres països. Pot ser una oportunitat", va assegurar fa uns dies la directora creativa de Maite by Lola Casademunt, Maite Gassò, en declaracions a l'ACN. La marca serà l'encarregada de tancar les desfilades, el proper dijous 17 a les 20.30 hores. La llum verda de les desfilades serà per a Menchén Tomas -aquest dilluns 14 a les 18.30 hores-, seguit de Julià G. Escribà (19.30 hores), All that she loves (20.00 hores) i Mans (20.30 hores).

A banda de les presentacions de les col·leccions, s'ha apropat l'univers creatiu de cadascun dels dissenyadors i marques, a través dels Designers DNA, peces audiovisuals en format curtmetratge documental creatiu sobre els referents conceptuals i artístics dels creadors i firmes de moda de 080, que s'emetran just abans dels 'fashion show films'. A més dels continguts directament relacionats amb els dissenyadors, aquest 080 compta amb Fashion Talks, amb la participació de personalitats del món de la moda de nivell internacional, i amb Business Talks i Tech Talks, a càrrec de professionals i experts de primer nivell.

Finalment, en l'apartat 'Behind the scenes' es donaran a conèixer continguts inèdits en altres edicions com el procés d'elaboració del càsting, què passa en el backstage i el making-of d'aquesta edició.

080 Fashion Showroom Digital Edition, fins al 23 d'octubre

080 Barcelona Fashion i el Clúster tèxtil moda Català han apostat per reconvertir aquest espai comercial en el 080 Barcelona Fashion Digital Showroom, una nova plataforma digital d'interacció entre agents comercials, distribuïdors i compradors de cadenes de botigues de tot el món amb marques de Catalunya. La comunitat 080 Barcelona Digital Fashion Showroom, exclusiva per a professionals, va obrir les seves portes dijous passat -10 de setembre- i estarà activa durant sis setmanes, fins al 23 d'octubre. L'organització espera arribar a un miler de compradors internacionals.

Les firmes catalanes presents en aquesta edició digital del showroom 080 són Yerse, Sita Murt, Escorpion, Lola Casademunt, Menchén Tomás, Lebor Gabala, Júlia G.Escribà, Blue Dolls, Dr. Bloom i Anna de Manel, MR. Complements, Kris Mikita, Simorra o Munich, entre d'altres. El showroom integra una eina on es poden agendar les trobades virtuals entre potencials compradors i marques.

Off 080: centenari ZD Zero Defects

En l'off d'aquesta edició, la firma catalana ZD Zero Defects presenta un fashion film amb motiu del seu centenari. Zero Defects és una marca premium amb seu a Mataró que porta fabricant roba interior de la millor qualitat des de 1920, que al llarg del segle ha patentant i introduint nous materials com el cotó elastitzat (una revolució al 1975), o la fibra de soja, un teixit intel·ligent que ha suposat una nova fita en la innovació tèxtil.