El concepte de plataforma multidisciplinària, de la qual precisament Renault va ser un dels seus precursors a final dels 90 amb la primera generació Mégane, va suposar tota una revolució per al sector de l'automòbil. Una idea que va propiciar l'oportunitat de realitzar nombroses i variades alternatives sobre una mateixa base. Aquest és el cas del nou Clio Sport Tourer, la segona versió de l'actual generació de l'utilitari compacte francès.

Es tracta d'una visió de marcat caràcter familiar i polivalent, que no renuncia a una imatge i comportament d'allò més dinàmic. Gràcies a uns voladissos més grans que amplien la seva longitud fins als 4,26 metres -20 cm més que la versió de cinc portes-, l’Sport Tourer ofereix una imatge totalment personalitzada. A això hi contribueixen detalls com la seva àmplia superfície envidriada, o les barres de sostre (d'alumini segons els acabats) que segueixen la forma de la carrosseria. Un sostre de vidre, disponible en opció, permet que entri encara més llum a l'habitacle.

D'altra banda, la capacitat i modularitat interior és el més destacable. Amb la banqueta del darrere al seu lloc, la capacitat del maleter arriba als 443 litres; això és, 143 litres (o el que és el mateix, el 50% més) més que la berlina. Cal ressaltar que 85 d’aquests litres es troben sota el pis desmuntable del maleter. A més, si s'abat completament la banqueta del darrere, el volum del maleter passa a 1.380 litres.

Un altre dels punts característics de l’Sport Tourer és l'accessibilitat a la zona de càrrega. Una practicitat afegida gràcies a un llindar de càrrega especialment baix (604 mm, 150 mm menys que en la berlina), i el major angle d'obertura de la portalada, el que ajuda a carregar objectes voluminosos com bicicletes.

Dinamisme ‘break’

Aquesta nova configuració familiar del Clio manté totes les qualitats de la carrosseria de cinc portes: confort, seguretat i connectivitat. En aquest sentit, hi destaquen detalls d'equipament que pot incorporar com la climatització automàtica amb sensor de toxicitat i filtre combinat de pol·len/carboni actiu, el radar de visió del darrere o el sistema d'ajuda a l'arrencada en pendent (Hill Start Assist), entre d'altres.

En termes de seguretat dinàmica inclou de sèrie diverses solucions tecnològiques (ESC, ABS...), així com regulador/limitador de velocitat.

Motoritzacions eficients

Pel que fa a l'oferta inicial de propulsors, hi trobem la incorporació del 3 cilindres gasolina Energy TCe 90 i el motor dièsel Energy dCi 90. Aquest últim presenta un consum homologat de 3,6 litres als 100 km, i arriba a rivalitzar en termes d'emissions de CO2 amb vehicles híbrids (93 g/km).

Tots dos es beneficien de la tecnologia punta en termes d'optimització de l'energia: sistema Stop&Start, sistema de recuperació d'energia en la frenada ESM i reixetes dinàmiques en el frontal, que ajusten automàticament el flux d'aire a les necessitats de refrigeració del motor, i millora l'aerodinàmica. La gamma es completa amb el benzina 1.2 de 75 cv, i el dièsel dCi de 75 cv.