La gamma esportiva híbrida CR-Z d'Honda presenta per aquest 2013 una generació renovada. El model rep canvis subtils en l'exterior i en l'interior que reforcen el seu caràcter dinàmic, a la vegada que augmenta la potència del motor de benzina i del motor elèctric, sense afectar el consum de combustible ni augmentar les emissions d'escapament. El nou CR-Z 2013 compta, per primera vegada, amb una bateria d´ió-liti i des del mes de març passat està a la venda al nostre mercat.

Potència híbrida

El motor de gasolina de 1.5 litres del CR-Z s'ha revisat, amb canvis en el sistema VTEC i en la unitat de control del motor (ECU, Engine Control Unit). Així, la potència del motor tèrmic s'ha vist incrementada fins als 121 cv, fet que suposa un augment de 7 cv respecte al model anterior.

També s'ha millorat el sistema del motor elèctric. S'ha substituït la bateria híbrida de níquel (Ni-MH) per una d´ió-liti, alhora que també s´ha incrementat la potència d´aquest segon propulsor, per passar de 14 a 20 cv. El sistema híbrid d'assistència integrada del motor (IMA, Integrated Motor Assist) proporciona ara una sortida combinada de 137 CV a 6.600 rpm (+13 cv) i 190 Nm de parell (+16 Nm). Aquest augment de potència no compromet el consum de combustible ni la seva eficiència, ja que el CR-Z 2013 ofereix un consum mixt de 5,0 litres cada 100 quilòmetres i unes emissions de tan sols 116 g/km de CO2.

Sport Plus

El caràcter esportiu del CR-Z es reforça amb l'arribada del sistema Sport Plus (S+). Es tracta d'un dispositiu que només està disponible si la càrrega de la bateria és igual o superior al 50%. Si és així, al polsar el botó «S+» situat en el volant s'afegeix un impuls elèctric a l'accelerar durant 10 segons, el que millora la resposta del motor. Un indicador situat a l'esquerra de la taula de control indica quan el sistema està activat. Com un «KERS» de la F1 però adaptat a un vehicle de sèrie.

El CR-Z 2013 es pot identificar per una sèrie de millores de disseny que subratllen l'esperit esportiu del cupè. Els canvis estètics de l'exterior se centren en un nou para-xocs davanter, que adopta una nova graella. En la part del darrere, el difusor també és de nou disseny.

A l'interior, Honda ha actualitzat el CR-Z amb la introducció d'un nou material per als seients i els recobriments de les portes i el tauler de control inferior mentre que la consola central compta amb un un nou acabat de color negre. El CR-Z incorpora llums interiors de cortesia i de la porta amb tecnologia LED i les versions GT ressalten el seu aire esportiu amb detalls vermells en el volant, en el pom de canvi i en els embellidors de les portes.