La Moto Guzzi V7 II és la segona generació d'un dels models més populars i venuts de la marca de l'àguila. Compta amb una llarga llista d'avenços de seguretat i rendiment tècnic, entre els quals destaca la nova caixa de canvis amb sis velocitats, en comptes de les cinc de la versió anterior. Aquest increment ha permès apropar les primeres i les dues últimes relacions de canvi, disminuint la baixada de revolucions entre una relació de canvi i una altra. Això, en la conducció de cada dia, significa un major confort i uns consums encara més reduïts, a més d'una optimització de les prestacions que ofereix el motor bicilíndric de 744 cc i 48 CV que propulsa a aquest model. Juntament amb la caixa de canvis s'ha millorat també l'embragatge per aconseguir un accionament més suau.

La V7 II també incorpora el sistema de frens ABS, que actua en combinació amb el control de tracció exclusiu de Moto Guzzi MGCT per oferir un nivell de seguretat excepcional.

L'estètica també ha evolucionat amb la segona generació d'aquesta «clàssica». El motor s'ha inclinat 4t cap a l'eix davanter i s'ha rebaixat 10 mm, el que no només millora considerablement l'estètica des d'una vista lateral, sinó que també crea més espai per als genolls. De fet, la nova V7 II també té 25 mm més baixos els estreps per poder ofereix una posició de conducció més còmoda, fins i tot en el cas de pilots més alts. I tot això sense deixar de ser accessible per a tot tipus d'usuaris -homes i dones- de qualsevol mida.