Sens dubte, l'electricitat s'ha convertit en la gran protagonista del sector de l'automoció durant l'última dècada. I dins de les possibilitats que ofereix aquesta energia, la tecnologia híbrida endollable sembla haver-se consolidat com la millor alternativa en el trajecte fins als 100% elèctrics definitius.

En aquesta línia d'actuació, Volvo Cars ha anunciat una de les estratègies d'electrificació més completes del sector de l'automoció, en virtut de la qual s'introduiran híbrids endollables en tota la seva gamma. Per a això desenvoluparà una línia totalment nova de vehicles electrificats de menys grandària a més d'un de totalment elèctric que es comercialitzarà el 2019. El fabricant nòrdic espera que els seus vehicles electrificats representin a mitjà termini el 10 % de les seves vendes.

Primera fase, 90 i 60

La primera etapa consisteix en la introducció de versions híbrides endollables de les sèries 90 i 60, d'acord amb la nova arquitectura escalable de productes (SPA, en les sigles en anglès).

Aquest procés ja s'ha iniciat amb la comercialització de l'híbrid endollable XC90 T8 Twin amb tracció a les quatre rodes i continuarà amb el nou sedan S90 de gamma alta i altres models de proper llançament.

XC90 T8 Twin de 7 places destaca per xifres com els seus 407 CV, unes emissions de tan sols 49 g / km de CO2, una autonomia de 43 km en manera elèctrica pura, un estalvi de combustible líder del sector de 2,1 l/100 km i una acceleració de 0 a 100 km/h de tan sols 5,6 segons. Així mateix, aquesta oferta es completarà ben aviat amb una nova variant de tracció davantera del Twin.

La marca sueca té previst ampliar encara més la seva oferta amb la introducció d'una línia completament nova d'automòbils de menys grandària corresponent a la sèrie 40. Aquests nous vehicles es basaran en l'arquitectura modular compacta (CMA, en les sigles en anglès) que ha desenvolupat recentment. Com la SPA, s'ha dissenyat des del principi amb la finalitat de l'electrificació.

Això converteix Volvo Cars en un dels pocs fabricants que posseeixen dues arquitectures noves dissenyades per a configuracions de motors tant endollables com totalment elèctrics.