A partir de la tardor, estaran disponibles les primeres unitats del nou Mazda6. Des de fa anys, la berlina de Mazda està considerada com un dels vehicles més atractius i amb millor comportament del seu segment.

Ara torna a apujar el llistó, incorporant per primera vegada a Europa el sistema G-Vectoring Control (GVC). El GVC és la primera d'una sèrie de noves tecnologies, denominades Skyactiv-Vehicle-Dynamics, que proporcionen un control integrat del motor, la transmissió, el xassís i la carrosseria. El seu objectiu és aprofundir en l'experiència Jinba Ittai, concepte de connexió entre el conductor i el seu vehicle que diferencia Mazda d'altres fabricants d'automòbils.

Aquest sistema es basa en una idea revolucionària: millorar el comportament del xassís a través de l'optimització del motor. Així, el GVC és la primera tecnologia del món que ajusta el parell del motor en resposta al moviment del volant.

La gamma de motors del Mazda6 2017 està formada per dues unitats de gasolina Skyactiv-G: el 2.0 de 145 CV, disponible amb transmissió manual, i el 2.5 de 192 CV, amb transmissió automàtica. La gamma de motors la completa un motor dièsel 2.2 Skyactiv-D, en dues versions de 150 CV i 175 CV disponibles en transmissió manual o automàtica. Els avanços aconseguits en la reducció del soroll del motor es tradueixen en una millora integral de l'aïllament sonor de l'interior del Mazda6 2017. S'han millorat les juntes de les portes, s'han reduït les toleràncies entre els panells i s'han afegit materials aïllants en la crestallera inferior, la consola posterior, els panells del sostre i les portes. Els cristalls laminats de les finestretes davanteres també contribueixen a suprimir el soroll del vent.

A l'interior, s'han fet retocs que milloren la qualitat de l'espai entorn del conductor, tan característic de Mazda. El disseny del volant és nou, la pantalla Head Up Display té ara major resolució i gràfics de colors, més llegibles a tota classe de condicions de llum, i s'ha adoptat una nova pantalla multifunció LCD TFT de colors, de 4,6 polzades, amb gràfics més avançats. A més, es presenta el nou color de carrosseria: Machine Grey.

Més segur

Així mateix, el Mazda6 2017 ofereix un complet equipament de tecnologies de seguretat activa i-Activesense, que se superposen a uns nivells de seguretat passiva excel·lents.

Com a rigorosa novetat a Europa, el model disposa d'un nou sistema de Reconeixement de Senyals de Trànsit (TSR), que identifica els senyals de limitació de velocitat i les de «prohibit el pas» i avisa el conductor quan se sobrepassa algun límit. Per la seva part, el Sistema d'assistència a la frenada en ciutat avançat (SCBS avançat) canvia l'anterior làser d'infraroig proper per una càmera de visió davantera, que amplia l'interval de velocitats en els quals es detecten altres vehicles.