09 de març de 2017
09.03.2017
40 Años
40 Años

Kia Niro: el malson de les gasolineres

És el primer model amb què la firma coreana aposta pels vehicles híbrids

09.03.2017 | 10:37
El nou Kia Niro

El Kia Niro és la primera gran aposta de la firma coreana pels models híbrids. No és un vehicle de la gamma adaptat a aquest sistema de propulsió, sinó un model creat des de zero per ser híbrid. I després de provar-lo podem assegurar que Kia ha aconseguit l´objectiu.

Es tractava d'una jugada arriscada per dos motius: primer perquè era la primera incursió de Kia en aquest segment. I en segon lloc, perquè ho feia amb un canvi automàtic de doble embragatge en comptes d´un de variat continuat, com ho feien fins ara la resta d'híbrids.

El Niro té un conjunt propulsor format per un motor de combustió de gasolina d´1.6 litres i un altre purament elèctric que en conjunt desenvolupen 140 cv. El parell motor de 265 Nm es transmet a l'eix davanter per mitjà del canvi de doble embragatge de sis marxes, que dóna a aquest cotxe híbrid una personalitat única.

El suport elèctric normalment arriba un cop el cotxe ja ha iniciat la marxa, i no per arrencar des de zero com passa en la pràctica totalitat dels híbrids. Si s'accelera molt a poc a poc sí que es pot començar a rodar només amb el motor elèctric, però a ritmes normals de ciutat això gairebé no passa mai. En canvi, la propulsió elèctrica pren més protagonisme a ritmes mitjans i alts, fins al punt de poder rodar a uns 100 km/h de manera 100% elèctrica. Fet i fet es gaudeix de la mateixa eficiència que en qualsevol altre híbrid, ja que els consums són realment ajustats per tractar-se d'un SUV, amb unes xifres al voltant dels 5 litres per als 100 quilòmetres recorreguts.

Aquesta mitjana la vam aconseguir sense obsessionar-nos amb el consum. D´aquesta manera vam poder analitzar el comportament real del cotxe. L'acceleració és més que correcta, i sobretot més que suficient, per moure amb agilitat els 1.500 quilos de pes del vehicle. I pel que fa al dinamisme, sorprèn la capacitat d´aplom que ofereix tractant-se d'un SUV, i més si es té en compte la seva suspensió. Si unim aquestes condicions amb les bones prestacions que ofereix el motor híbrid a altes velocitats, tenim un perfecte aliat per emprendre llargs trajectes per carretera. En poden presumir pocs híbrids de la seva categoria.

A més, la forma en què es comporta el motor dóna un toc de més normalitat al Niro, en el sentit que s´assembla molt a les prestacions que ofereix qualsevol cotxe amb motor de combustió. I aquest va ser precisament un dels grans objectius de la marca coreana. Kia no volia un cotxe que comprometés el seu aspecte i prestacions a la seva condició d'híbrid. I ho ha assolit.

A diferència de molts models semblants, el Niro ofereix un aspecte atractiu i convencional, sense els sacrificis aerodinàmics que qüestionen el disseny d´altres rivals. Però aquest convencionalisme també es trasllada a l´interior, amb una notable amplitud, malgrat l´espai que ocupen les bateries del motor elèctric. Tant les places davanteres com les posteriors del Kia Niro són generoses i confortables, i el maleter també és gran, amb 400 litres de capacitat.

Cal destacar l´excel·lent relació qualitat-preu-equipament que ofereix el Niro, disponible des de 20.000 euros. Per poc més de 24.000 euros es pot disposar de la gamma Emotion.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
Enllaços recomanats: Premis cinema