Renault dobla l’aposta que va fer en el seu moment pel model elèctric Zoe i el dota de 400 quilòmetres d’autonomia, gairebé el doble del que oferia fins ara (210 km). Això és possible gràcies a l’ús d’una bateria que augmenta la seva capacitat de 21 a 40 kW, i per aquest motiu aquest nou Zoe es llança com a Zoe 40.

Més autonomia

L’augment d’autonomia del Zoe atorga al conductor més llibertat, i convida a realitzar trajectes més llargs que els que se solen recórrer diàriament i, sobretot, a afrontar imprevistos sense preocupacions. Així, el conductor pot abordar distàncies dues vegades més llargues amb una sola càrrega. Per exemple, pot viatjar amb el Zoe un cap de setmana sense necessitat de recarregar-lo a mig camí, si la distància no és excessivament llarga, ja que la marca Renault apunta que l’autonomia real de la nova bateria és d'uns 300 quilòmetres en condicions favorables i al voltant de 200 en males condicions (temperatura ambiental, desnivells, llargs trajectes per vies ràpides...).

Segons les estadístiques, en més del 80 % dels casos la distància mitjana diària que recorre un conductor europeu és molt inferior a 60 km, per la qual cosa el nou Zoe és més que suficient per a les necessitats de la majoria, fins al punt que l’usuari mitjà només l’ha de carregar un cop abans d’iniciar la setmana laboral. Aquesta recàrrega es fa fàcilment i ràpida gràcies al seu carregador intel·ligent Cameléon, adaptable per extreure la màxima potència. Amb una mitjana de mitja hora el cotxe disposa d’una autonomia addicional de 80 quilòmetres des de la majoria dels punts de càrrega d'accés públic disponibles a Europa.

Per explotar al màxim la potència, el Zoe segueix disponible amb la funcionalitat Quick Charge, que encara dota de més autonomia el vehicle: en uns trenta minuts es pot tenir una autonomia addicional de 120 km. El carregador Cameléon dóna a aquest model un ritme de càrrega entre dues i sis vegades més elevat que la resta de vehicles elèctrics generalistes en la gran majoria de punts de càrrega d'accés públic (potència entre 22 i 43 kW). Com que està directament integrat sota el capó del vehicle, n'hi ha prou que l'usuari connecti el cotxe des de la presa única del vehicle, per la qual cosa és un procés molt senzill.

El secret del nou Zoe és la seva nova bateria desenvolupada conjuntament per Renault i LG Chem. Incorpora una energia de 41 kWh útils, és a dir, una capacitat d’emmagatzematge de pràcticament el doble que la bateria de 22 kWh útils, i ho fa a més sense que les seves dimensions variïn, i augmentant moderadament el seu pes. D’aquesta manera és capaç d'oferir la màxima densitat energètica del mercat, gràcies a la qual el Zoe duplica l’autonomia sense modificar ni l’estructura del vehicle, ni la resta de prestacions que té (velocitat de recàrrega, rendiment, compatibilitat amb diferents tipus de borns); i, no cal dir, sense perdre ni la fiabilitat ni la seguretat.

Arrenquem

Les prestacions del nou Renault Zoe 40 les vam poder comprovar en la presentació del model i provant el cotxe. Vam recórrer al voltant de 250 km per diferents carreteres, gaudint de tots els avanatges de conducció que ofereix el model. Vam acabar el recorregut amb més de 70 quilòmetres d'autonomia disponible.

El Zoe és un vehicle dinàmic, manejable i agradable de conduir gràcies a un xassís adaptat a les especificitats elèctriques i gràcies al treball realitzat sobre la posada punt de la direcció, dels pneumàtics i dels amortidors. El motor elèctric R90 de 92 cv subministra en una fracció de segon un parell màxim de 225 Nm que permet acceleracions i reacceleracions netes. L'acceleració de 0 a 50 km/h -una franja freqüent en un ús urbà- és de 4 segons. Aquesta propulsió és, a més a més, fluida, perfectament lineal i sense sotragades. És com si el cotxe disposés de la millor caixa automàtica del mercat.

També cal sumar-hi una qualitat excepcional a l’interior del vehicle, gràcies als bons materials que s’utilitzen per als acabats. I també presenta un nivell de soroll exemplar. El so mesurat dins del Zoe entre 40 i 75 km/h és de 60 a 65 dB, i això és entre dues i tres vegades menys que en un vehicle tèrmic amb una potència equivalent.

El nou Renault Zoe proposa múltiples equipaments per al benestar dels ocupants: el sistema de preclimatització fa que l’interior del turisme estigui a bona temperatura (21°C) abans de pujar al cotxe, i el captador de toxicitat i el purificador d'aire inciten a aconseguir una conducció zen.