Audi ha presentat la segona generació del Q5, un vehicle que ha estat referència en el seu segment des que va néixer, el 2008. Es tracta d’un model completament nou, ja que s’ha realitzat sobre una plataforma inèdita; circumstància que aporta detalls més que interessants per a aquest Q5 2017, com per exemple la reducció de pes en el conjunt del model, que arriba fins als 90 quilos menys que en l'anterior generació.

També ha crescut en grandària, la qual cosa proporciona millores d’espai a l’interior del vehicle, a les places davanteres, les posteriors i també al maleter, que disposa de 10 litres més de capacitat que el seu predecessor (550 l).

Per la seva banda, la gamma de motors que incorpora el Q5 ha estat millorada i la completen, inicialment, quatre propulsors dièsel i un bloc gasolina. Els de cicle dièsel disposen de potències de 150, 163 i 190 cv, sobre una mateixa plataforma de dos litres. La gamma es completa amb un motor de tres litres que desenvolupa 286 cv. Per la seva banda, el propulsor de gasolina TFSI desenvolupa 252 cv. Aquestes motoritzacions estan acoblades a tres canvis de marxes diferents: un de manual de sis relacions, un d'automàtic denominat S Tronic de set velocitats, i un altre d’automàtic triptronic de vuit marxes reservat per al motor dièsel de tres litres.

Un altre dels elements que s’han renovat és la coneguda tracció Quattro d’Audi, un sistema de tracció que ha evolucionat amb el pas dels anys amb la finalitat d’aconseguir les millors prestacions amb el mínim consum possible. Aquest sistema connecta i desconnecta l’eix posterior de forma autònoma per gestionar la millor solució a cada moment.

Equipament ampli

Entre l’ampli equipament que incorpora el nou Audi Q5, destaca el de l’apartat d’assistència a la conducció, on trobem elements com el control de creuer adaptatiu, el control de descens en pendent, l’alerta de trànsit creuat, l’assistent anticol·lisió, i el reconeixement de senyals de trànsit, entre molts d’altres.

Hem tingut ocasió de tenir una presa de contacte amb el Q5 amb motor dièsel de 190 cv, tant en car-reteres convencionals com en conducció off-road. El primer que crida l’atenció és la bona insonorització interior, que fa que s’hi guanyi en comoditat.

El motor dièsel de 190 cv mou amb soltesa el nou Q5, però cal tenir en compte que estem davant un model de més de 1.700 quilos en buit, és a dir, una versió correcta, sense excessos, suficientment àgil en qualsevol situació, però sense estridències. Si volem prestacions esportives de més nivell hem d’optar per motoritzacions més potents com ara la de gasolina de 252 cv.

Conducció fora de l’asfalt

Fora de l’asfalt ens ha sorprès gratament la resposta del Q5. Malgrat portar rodes de carretera, roda perfectament en fang, pedres o en pendents pronunciats.

Per obtenir prestacions en aquest terreny, el cotxe disposa de la possibilitat de seleccionar diferents formes de conducció amb el sistema denominat Audi Drive Select, de sèrie en totes les versions del nou SUV. Proporciona les següents opcions: confort, acte, dynamic, efficiency i off-road més lift off-road, i és precisament aquesta última la que permet una conducció més extrema fora de l’asfalt, una opció que està reservada a molt pocs models del mercat.

El nou model Audi Q5 ja és als concessionaris a un preu de sortida d’aproximadament 40.000 euros.