El Govern de la Generalitat treballa en la implementació a Catalunya, a partir de gener del 2019, del model de la vinyeta, una tarifa plana que permetrà aixecar totes les barreres de peatge. Però, quan acaben les concessions de les autopistes catalanes?

Segons dades facilitades pel propi Departament de Territori i Sostenibilitat, tres d'elles quedarien ja alliberades abans d'acabar el 2021. La concessió del Túnel del Cadí està pactada fins el 2037 i la de la C-16, autopista Terrassa-Manresa, fins al 2039. A continuació t'oferim el calendari amb les dates quan acaben les concessions de les autopistes.

Quan a la vinyeta que es vol implementar, tindria un cost anual d'entre 40 i 100 euros.

Final de les concessions de les autopistes de Catalunya

31 de desembre de 2019:

- AP-7. Vila-seca - Castelló

31 d'agost de 2021:

- AP-7. Vila-seca - Frontera francesa

- AP-2. El Vendrell-Saragossa

- C-32. Maresme

- C-33. Barcelona - Montmeló (peatge de La Llagosta)

Any 2037:

- Túnel del Cadí

- Túnel de Vallvidrera

Any 2039:

- C-32. Autopista Pau Casals

- C-16. Sant Cugat-Terrassa-Manresa

El 59% de les vies ràpides són de peatge

A Catalunya hi ha 1.719 quilòmetres de vies d´altes prestacions dels quals 676 (39%) són de peatge explícit; 346 (20%) són de peatge a l´ombra, i 697 (41%) són vies no concessionades. Gairebé la meitat de la xarxa (46%) és de titularitat de la Generalitat. L´altre 54% és de l´Estat.