Als prop de 30 anys de vida i amb més d´un milió d´unitats produïdes, el Mazda MX-5 s´ha convertit en tota una icona del món de l´automòbil. El roadster per excel·lència ha sabut mantenir-se des de l´any 1989 com el màxim exponent dels descapotables biplaça, gràcies a una concepte de pura diversió que amb prou feines ha variat al llarg d´aquests 28 anys.

Ara, la firma japonesa ha donat un nou gir a l´MX-5 amb la versió RF. Es tracta d´un vehicle que segueix el camí de la versió de sostre rígid d´obertura elèctrica del model de la generació anterior. Aquesta nova coberta s´obre i tanca prement només un botó, fins i tot amb el cotxe en moviment a velocitats de fins a 10 km/h.

L´operació de plegar i desplegar el sostre es fa en un temps rècord de 13 segons. A més, la incorporació d´aquest sistema només eleva 45 quilos el pes del cotxe, mentre que amb prou feines es redueix la capacitat del maleter, només 3 litres menys, i queda amb un volum de càrrega de 127 litres.

Diversió a dojo

Un cop a l´interior del Mazda MX-5 RF, la sensació d´estar als comandaments d´un autèntic kart són més que evidents. I és que aquesta versió ofereix les mateixes dosis de diversió que el model de sostre de lona del qual deriva.

Al volant, el comportament del model RF respon perfectament a les expectatives creades, gràcies a la seva tracció posterior, amb una adhesió ferma, i un conjunt xassís-suspensions-frens d´allò més encertat.

En el cas de la versió que vam poder provar, portava el motor superior de la gamma; el 2.0 de gasolina de 160 CV equipat amb un canvi manual de 6 marxes més que encertat, amb el qual es pot treure tot el potencial del seu propulsor.

D´aquesta manera, aquesta planta motriu destaca per un agradable lliurament de potència i permet estirar el compta-revolucions fins a les 7.500 rpm. Pel que fa al confort, la insonorització del sostre dur és bastant bona, i la seva estructura rígida també protegeix de manera considerable quan circulem descapotats fins a velocitats al voltant dels 100-120 km/h.

Mazda, a més, ofereix la possibilitat d´acoblar aquesta motorització a un canvi automàtic amb convertidor de parell amb lleves al volant. L´oferta de motors es completa amb una segona alternativa d´1,5 litres i 131 CV de potència.

A més, el catàleg de l´MX-5 RF disposa dels nivells d´acabat Style, Style+, Luxury i Luxury Pack Sport, amb preus que van des dels 28.300 euros en el cas del 2.0 i de 25.500 euros per al motor d´accés a la gamma.