Amb unes de les millors relacions entre qualitat i preu del mercat, amb una estètica molt agradable i amb unes motoritzacions potents i eficients, el SsangYong Tivoli és una de les alternatives més interessants en el segment tot camí.

Tenint en compte la seva estètica exterior, ningú diria que està disponible des de poc més de 14.000 euros. El Tivoli és sens dubte el model amb més exercici de disseny de tota la marca SsangYong. Les seves estilitzades línies, la possibilitat de jugar amb un color de bitonalitat en la carrosseria i l'atractiu aspecte de les seves llantes, fa que no passi desapercebut allà per on roda.

Però no només és sofisticat el disseny exterior, sinó també l'interior. Té un bon nivell de materials i acabats, la qual cosa, unit a la tecnologia disposada, conforma un habitacle realment destacable. Però si per alguna cosa ens va sorprendre l'interior va ser pel seu generós espai, principalment a les places posteriors. Les davanteres estan en la mitjana del que se sol oferir en aquest segment, però les posteriors estan indubtablement per sobre dels seus rivals directes. La distància per a espatlles i cap ja és destacable, però sens dubte destaca el gran l'espai reservat als genolls. I el millor de tot és que aquesta generositat no resta espai a un maleter que també està al capdavant del seu mercat, amb una capacitat de 423 litres. Tot això fa del Tivoli un SUV tremendament funcional per a les famílies. Però si haguéssim de destacar quelcom de la prova del Tivoli és el nivell prestacional del motor que muntava aquesta unitat, el diésel D16T. Es tracta d'un propulsor turboalimentat que desenvolupa 115 CV i uns efectius 300 Nm de parell motor transmesos a l'eix davanter a través d'un canvi de marxes manual de sis relacions.

Ens va encantar la contundència amb la qual aquest motor lliura la potència des de baxíssims règims de revolucions i gairebé en qualsevol relació de marxa. Sentir una resposta tan contundent fa que els avançaments siguin molt senzills i les recuperacions en car-retera, extraordinàries. Tant és així que si ens diguessin que el motor té més cavalls ho creuríem sense dubte. I tot això amb un consum molt contingut, ja que la marca anuncia una mitjana en cicle mixt amb prou feines 4,3 l/100 km.

Pel que fa al canvi de marxes, té un bon escalonament de les sis relacions, però segueix pecant d'uns recorreguts massa llargs, la qual cosa en part dificulta el seu maneig, fet que sol ser comú en la majoria dels SsangYong.

Però es tracta d'un detall sense importància dins de l'excel·lència d'un conjunt propulsor que, igual que la resta d'elements del Tivoli, ens sembla que es troba a un nivell molt superior al què caldria esperar per un preu tan ajustat.