Amb el bon record de la prova que vam fer del Mazda3, vam voler provar la seva versió amb car-rosseria SportSedan, o el que és el mateix, el model de 4 portes. La principal diferència es troba en la seva longitud. L'SportSedan fa 11 cm més, amb un maleter també més gran, de 419 litres. El que no varia és la distància entre eixos, per la qual cosa tots dos ofereixen la mateixa habitabilitat.

El maleter s'ha integrat de forma excepcional en el disseny del Mazda3, això fa que no perdi gens el seu atractiu, i no varia en absolut l'excepcional comportament del model compacte de la marca japonesa.

El Mazda 3 SportSedan segueix brindant aquest Jinba-Ittai comú en tots els cotxes de la marca japonesa. Aquesta paraul descriu la unió que existeix entre l'home i la màquina, cosa que es percep només posar-se als comandaments del Mazda3. Des del confortable lloc de conducció, la facilitat amb la qual s'accedeix i manegen tots els comandaments de la consola central, passant per la intuïtiva interfície del sistema MZD Connect, fins a un maneig del cotxe increïblement senzill i plaent. El resultat és excel·lent, un increïble treball dels enginyers de Mazda per aconseguir aquest «Drive together» del seu lema principal.

El Mazda3 SportSedan és tan suau en el seu maneig i fidel en el seu comportament, que en conduccions relaxades gairebé sembla que condueixi sol. Aquesta mateixa sensació traslladada a llargs desplaçaments té com resultat una conducció lliure d'estrès i fatiga. Ambtot, és un model que no està mancat de caràcter, ja que el seu bon aplom i la seva direcció el fan molt divertit de conduir en trams de revolts.

En el rendiment del motor gasolina 2.0 de 120 CV trobem la mateixa dualitat que en el comportament del vehicle. Mostra una doble personalitat per adaptar-se a les necessitats de l'usuari. Quan es condueix d'una manera relaxada actua tan suau i silenciós que fins i tot sembla que s'hagi parat, per no parlar dels excel·lents índexs de consums que és capaç d'aconseguir. Però, per contra, quan es necessita una mica més de rendiment sembla que els seus 120 CV es multipliquin, ja que són capaços de moure el cotxe amb una agilitat i eficàcia sorprenents, gràcies en part al bon canvi manual de sis velocitats.