El procés d'electrificació que està tant de moda que envolta la indústria de l'automòbil té el Grup BMW com a un dels seus referents principals.

La multinacional alemanya ha sigut una de les pioneres en el desenvolupament de noves solucions de mobilitat basades en sistemes electrificats, que l'ha portat a tenir un total de vuit automòbils, una moto i una bicicleta moguts únicament per electricitat o de manera conjunta amb motors de gasolina.

Models electrificats

Els BMW i3 i i8 són les puntes de la llança d'aquest gamma, que es complementa amb el catàleg d'híbrids endollables iPerformance, en el qual tenen cabuda versions de les Sèries 2, 3, 5, 7 i X5. Una més que respectable oferta que cobreix els segments dels compactes, els monovolums, les berlines mitjanes i de representació i els tot terreny, i a la qual se'ls ha unit recentment el Mini Cooper S E Countryman ALL4 híbrid endollable. Aquest desplegament d'alternatives, totes enquadrades al mercat prèmium, ha permès al Grup BMW liderar el mercat d'automòbils electrificats amb 1.202 unitats comercialitzades en els deu primers mesos de l'any, amb una quota del 21,2%.

Bones vendes de l'i3

L'i3 és el segon automòbil elèctric més venut a l'Estat espanyol des de començament d'any, amb 571 unitats, mentre que els híbrids endollables de BMW i Mini sumen 631 unitats, amb una quota de mercat del 27,2 %. D'aquesta manera, els BMW i i l'iPerformance, més el Mini Cooper S E Countryman All4, ja estan a punt de duplicar les xifres del 2016, any en què es van comercialitzar 650 unitats. Superen les 2.000 unitats de vehicles «zero emissions» que roden per les nostres carreteres.

Les motos BMW

D'altra banda, la gamma de dues rodes de BMW també té les seves variants elèctriques amb el maxiscooter C Evolution, del qual se n'han matriculat 155 unitats al llarg de l'any.

I de la nova bicicleta elèctrica BMW Active Hybrid se n'esperen comercialitzar un centenar d'unitats el proper 2018.