Al saló de Ginebra del 2017 Audi va presentar al món la versió més esportiva de l'Audi A5, l'RS5. Ara, amb motiu del saló de Nova York, la marca dels quatre anells ha tornat a presentar un nou model RS5, però en aquest cas cor-responent a la versió de cinc portes, anomenada Sportback.

Disseny agressiu però elegant

Les diferències entre la versió cupè i la versió sportback no són gaire destacables, però la distància entre eixos creix per donar cabuda a les portes posteriors i el xassís s'ha rebaixat 7 mm respecte al seu germà S5.

L'aspecte de l'RS5 Sportback és musculós i atlètic gràcies a l'ús de formes ondulades que travessen la carrosseria lateralment i a uns passos de roda eixamplats 15 mm. A més, el frontal empra la graella en forma de rusc d'abella típica dels models RS així com la inscripció «Quattro» en el para-xocs i tota una sèrie de detalls de disseny que destaquen el seu caràcter esportiu. La part posterior disposa d'una doble sortida d'escapament, un aleró fix i un difusor específic.

Les llantes de sèrie són de 19 polzades però pot equipar-ne unes de 20, així com frens ceràmics, i les possibilitats de personalització passen pels paquets de disseny negre brillant, fibra de carboni o alumini mat, que aporten un toc d'exclusivitat a l'A5 Sportback més potent.

Motor de 450 CV

El propulsor de l'RS5 Sporback és el mateix que el del seu germà cupè. Es tracta d'un benzina V6 TFSI a 90º i 2,9 litres de cilindrada que entrega 450 cv i un parell màxim de 600 Nm entre 1.900 i 5.000 revolucions.

Disposa de dos turbos que generen una pressió d'1,5 bar, una acceleració de 0 a 100 km/h en tan sols 3,9 segons i una velocitat màxima limitada a 250 km/h, que es pot ampliar a 280 si s'equipa el paquet Dynamic.

Tracció total Quattro

Com és habitual en els models d'Audi, la tracció és a les quatre rodes, però en el cas de l'RS5 Sportback la potència, que per defecte es distribueix de forma asimètrica entre els eixos en proporció 40:60, es pot distribuir en un 85% a l'eix davanter o un 80% a l'eix posterior si es produeixen pèrdues de tracció. Aquesta solució es du a terme mitjançant el diferencial central de la caixa de canvis Tiptronic de vuit velocitats, que gràcies a l'efecte autoblocant distribueix el parell de la manera més adient segons les circumstàncies.

Dinamisme i habitabilitat

La suspensió és de cinc braços i treballa conjuntament amb el sistema Audi Drive Select, que permet escollir en tot moment el nivell de duresa i confort. A més, opcionalment es pot equipar la suspensió esportiva i el Dynamic Ride Control, que millora el comportament del vehicle.

L'habitabilitat millora clarament respecte al seu germà cupè. Ofereix espai per a cinc ocupants i disposa d'un maleter de 480 litres, ampliable a 1.300 si abatem els seients.

A més a més, els ocupants gaudeixen de la dotació tecnològica més avançada, gràcies al sistema Virtual Cockpit -que disposa d'un mode especial RS- o al sistema d'infoentreteniment compatible amb Android Auto i Apple CarPlay.

De moment, el nou model ha estat confirmat als mercats nord-americà i canadenc, però cal preveure que arribarà també aviat a Europa.