Malgrat que el futur del món de l'automoció sembla que serà elèctric, marques com Audi investiguen per desenvolupar combustibles substitutius tant del dièsel com de la benzina que permetin mantenir al mercat els motors actuals però sense dependre del petroli i així reduir el nivell d'emissions al mínim possible.

Fins ara la marca de les quatre anelles havia desenvolupat amb èxit l'e-gas -que des de l'any 2013 està disponible al mercat alemany- i es troba immersa en la producció d'e-dièsel, del qual preveu generar 400.000 litres anuals seguint processos totalment ecològics. Només és necessari l'ús d'energia hidroelèctrica per generar el que s'anomena Blue Crude, que, un cop refinat es pot fer servir com a combustible en motors dièsel. Però ara la marca ha volgut anar més enllà investigant la producció d'e-benzina

60 litres per iniciar les proves

Audi està convençuda del poder dels combustible sintètics, de manera que per primer cop ha generat la quantitat suficient d'e-benzina (60 litres) per poder fer proves en un banc de motors.

Juntament amb els seus socis Global Bioenergies S.A., s'ha pogut generar un combustible que no depèn del petroli, un isooctà líquid que es produeix a partir de biomassa en un procés que té dues passes. En primera instància es genera un isobutè gasós (C4H8), al qual posteriorment s'afegeix hidrogen addicional per transformar-lo en isooctà (C8H18).

Un dels aspectes més destacables d'aquest nou combustible és que està lliure d'elements com el sofre i el benzè, i per això es redueixen enormement els elements contaminants en la seva combustió.

Un millor rendiment

Els enginyers d'Audi estan revisant aquesta nova benzina ecològica, però com que es tracta d'un combustible sintètic d'alta puresa es milloren les propietats detonants respecte de la benzina normal. Això es tradueix en la possibilitat d'augmentar la relació de compressió dels motors, i es milloren notablement les prestacions alhora que es redueix el nivell d'emissions.