Les sigles GSI tenen l'honor de representar les versions més esportives de la marca alemanya Opel. Inaugurades l'any 1984 amb els models Manta i Kadett, les versions GSI s'han anat succeint en el temps en models com l'Astra o el Corsa.

Si bé aquest model havia gaudit d'una versió GSI fa anys, les darreres generacions disposaven de l'acabat OPC com a opció més esportiva. De fet, la marca va fer servir les sigles OPC durant molts anys pels seus models més prestacionals, fins que ara fa uns mesos es va recuperar la mítica denominació GSI per a la berlina de la marca, l'Insignia. Ara, Opel acaba d'anunciar que el Corsa també disposarà d'aquesta versió.

Posat a punt a Nürburgring

Els enginyers i tècnics d'Opel s'han pres molt seriosament el projecte d'oferir un model urbà esportiu que estigui a l'alçada, i per això han posat a punt el model al circuit alemany de Nürburgring, concretament al traçat de Nordschleife. Això garantirà, segons diu la mateixa marca, un gran comportament en zones revirades mitjançant un xassís desenvolupat específicament per a aquest propòsit. Però si alguna característica específica tindrà el nou GSI, és que combinarà aquesta esportivitat i efectivitat amb la possibilitat de fer-se servir com a cotxe de cada dia.

Nous estàndards pel segment

El lema escollit per la marca a l'hora de presentar el nou model ha sigut «excitant, molt excitant, Corsa GSI». De fet, el director general de vendes i màrqueting de la marca, Peter Küspert, ha anunciat que «el nou esportiu establirà nous estàndards al segment de vehicles petits amb el xassís esportiu del seu germà OPC», i així s'evidencia l'herència de les versions més potents fins ara disponibles en el Corsa.

Disseny provinent de l'OPC

Les línies d'estil del nou Corsa GSI són molt similars a les de la versió OPC que es va presentar ara fa uns anys, i per això manté la presència de l'entrada d'aire del capó, les taloneres específiques, els para-xocs esportius amb unes prominents entrades d'aire o l'aleró posterior.

D'altra banda, el GSI també disposa d'altres elements com ara les insercions cromades, les llantes d'aliatge de 18 polzades (que són de disseny propi), els retrovisors amb carcasses que imiten la fibra de carboni, la sortida d'escapament cromada, la graella frontal en forma de panal d'abella o les pinces de fre de color vermell.

Interior esportiu

Com trobem a l'exterior, l'interior del nou Corsa GSI transmet una marcada esportivitat gràcies a elements com els seients de tipus backet signats per la marca Recaro i el volant esportiu. A més, el canvi de marxes té un acabat de cuir i els pedals d'alumini.

Però els ocupants del nou urbà prestacional també gaudeixen de la millor dotació tecnològica gràcies al sistema multimèdia opcional IntellLink, que ofereix compatibilitat amb Android Auto i Apple CarPlay.

El motor, per confirmar

La marca no ha anunciat encara cap motorització oficial per al nou utilitari, però de ben segur que tindrà una potència inferior als 207 CV, xifra de què disposa la versió OPC.

Segons sembla, el propulsor que més possibilitats té de ser l'escollit per al nou GSI és l'1.4 Turbo que entrega una potència de 150 CV, de manera que serà factible combinar un alt nivell d'esportivitat amb uns consums continguts.