Toyota ha presentat al Saló de Nova York la cinquena generació d'un dels seus tot camins més venuts arreu del món, el RAV4. El nou model, que arribarà als concessionaris durant l'any 2019, representa un gran salt de qualitat respecte de l'actual generació, pel que fa tant a disseny com pel que fa a tecnologies i motoritzacions, on destaca el fet que no disposarà de cap opció dièsel.

Disseny renovat

Estèticament l'aparença del nou RAV4 serà molt més compacta, tot i que mantindrà la mateixa longitud de 4,6 metres i tan sols augmentarà un centímetre l'amplada i tres la distància entre eixos.

El disseny del frontal s'inspira en el prototip FT-AC Concept, de manera que les línies arrodonides deixaran pas a un aspecte robust i purament 4x4, amb un xassís un 57% més rígid que la generació actual, una nova graella frontal, fars que gaudiran de tecnologia LED i uns para-xocs renovats.

Toyota ha volgut distanciar-se de la línia de disseny que darrerament estan adquirint els SUV, i és que la vista lateral tindrà un aspecte clarament tot terreny gràcies a les barres del sostre, les línies quadrades dels passos de roda i la cintura elevada. Pel que fa a la part posterior, de nou hi trobem fars amb tecnologia led amb un disseny en forma de bumerang i una doble sortida d'escapament que aportarà un toc esportiu al conjunt. La possibilitat d'escollir una pintura bicolor posarà la cirereta a un pastís robust i compacte, més proper a un tot terreny que no pas a un tot camí.

Sense motors dièsel

Malgrat representar una solució cada cop més habitual, encara sorprèn el fet que moltes marques descartin sistemàticament incorporar motoritzacions dièsel per als seus futurs models. Toyota va anunciar que el seu model compacte, l'Auris, no disposaria d'aquest tipus de propulsor, i ara el RAV4 se sumarà al CH-R com a tot camins de la marca que no disposen de motors dièsel.

Tot i que Toyota no ho ha confirmat, és previsible que es pugui escollir amb un motor 2.0 de benzina que desenvolupa 171 CV i amb un 2.5 híbrid de 200 CV, associats a un canvi manual o automàtic de variador continu CVT. Opcionalment podrà equipar la tracció total, si bé a l'híbrid el motor elèctric mourà les rodes de darrere i el de combustió, les de davant.

Tecnologia i habitabilitat

El nou tot camí japonès rebrà la nova plataforma TGNA, que juntament amb l'augment de la distància entre eixos milloraran l'habitabilitat i l'espai a les places posteriors. Però, a més a més, el disseny interior es veurà totalment renovat respecte de l'actual generació i la dotació tecnològica millorarà notablement, incorporant una nova instrumentació i elements com la pantalla central de set polzades, el sostre solar practicable, el carregador de mòbil sense fils, el sistema d'infoentreteniment Entune 3.0 amb compatibilitat amb Android Auto i Apple CarPlay o la connectivitat wifi. Opcionalment podrà equipar un sistema de so signat per JBL amb onze altaveus i 800 watts de potència.

Més seguretat per als ocupants

En matèria de seguretat el nou RAV4 incorpora la nova generació del sistema Safety Sense de Toyota, on no faltaran ajudes a la conducció com el sistema de precol·lisió amb detecció de vianants, el reconeixement de senyals, l'alerta i assistent de canvi involuntari de carril, el control de velocitat adaptatiu o els llums llargs automàtics, entre d'altres.