El Tribunal Suprem ha estipulat que els radars mòbils que utilitzen els cossos policials de trànsit han de tenir un marge d'error del 5% igual que els fixos si fan els mesuraments de velocitat quan no estan en moviment. La llei estipula que aquest tipus de cinemòmetres mòbils tenen un marge d'error del 7% però en canvi no determina si cal considerar-los mòbils o fixos en cas de fer el mesurament des d'un punt estàtic com un trípode o un cotxe aturat. Ara, el Suprem considera que si el radar està quiet s'ha de considerar que és fixe i, per tant, que té un marge d'error del 5%. Això dona la raó a l'Audiència Provincial de Navarra, que va condemnar en segona instància un conductor per un delicte d'excés de velocitat

que, amb un marge del 7% d'error, hauria estat absolt.

De fet, el cas va arrencar en un jutjat de primera instància del Penal de Pamplona, que va donar la raó al conductor. Aquell jutjat va considerar que en tractar-se d'un radar mòbil s'havia d'aplicar el marge d'error del 7%, amb la qual cosa la velocitat del vehicle podia haver estat de 199 quilòmetres per hora. Aquesta xifra no superava en 80 quilòmetres per hora el màxim permès per a la via en qüestió i, per tant, la infracció no podia ser considerada un delicte, sinó una multa.

La decisió va ser recorreguda a l'Audiència de Navarra, que va entendre, en canvi, que al radar se li havia de considerar un marge d'error del 5% perquè havia fet el mesurament des d'un punt estàtic. Això volia dir que el conductor podia circular a 203 quilòmetres per hora, que superava el marge de 80 quilòmetres per hora per a la via i que, per tant, s'havia de considerar el fet un delicte.

El conductor va presentar un recurs de cassació al Tribunal Suprem que ara dona la raó a l'Audiència Provincial de Navarra i confirma la sentència de multa de 1080 euros i la prohibició de conduir durant un any i un dia per un delicte contra la seguretat vial.