El saló de l'automòbil de la Xina ha servit per conèixer les intencions de la marca bavaresa BMW en el sector de la mobilitat elèctrica, i és que durant la mostra asiàtica s'ha presentat al públic el prototip del que serà el primer model totalment elèctric de la marca, l'iX3.

No és casualitat que es tracti d'un SUV, ja que l'elevada demanda d'aquest tipus de models garanteix l'èxit a la marca un cop comenci la seva comercialització. Però l'iX3 té una importància cabdal pel que fa al futur elèctric de la marca, ja que ha desenvolupat una arquitectura que permetrà equipar tots els models de la companyia amb motors de combustió, híbrids endollables o elèctrics, independentment del tipus de tracció del model (davantera, total o posterior).

400 quilòmetres d'autonomia

Si la marca alemanya ja va fer servir un model tot terreny per presentar la seva aposta en el segment dels vehicles híbrids endollables -de la mà de l'X5 xDrive40e iPerformance- i posteriorment va emprar un model SUV per estrenar-se en el món híbrid amb l'X6 ActiveHybrid, novament un model tot camí és l'escollit per presentar una tecnologia sostenible, en aquest cas fent servir com a base el disseny d'un BMW X3.

La versió elèctrica de l'X3 disposa d'una potència màxima de més de 200 kW (270 cavalls), amb una bateria d'alt voltatge de més de 70 kWh de capacitat. Gràcies a aquest conjunt, l'iX3 gaudeix d'una autonomia de més de 400 quilòmetres en el cicle WLTP.

A més, la marca ha desenvolupat una tecnologia de càrrega optimitzada, amb una unitat de control de càrrega preparada per connectar-se a estacions de càrrega ràpida de fins a 150 kW.

Un dels aspectes més destacables d'aquesta nova tecnologia és el temps de càrrega, i és que fent servir una d'aquestes estacions de càrrega es pot carregar la bateria totalment en tan sols 30 minuts.

Nou disseny específic

BMW vol diferenciar els seus models elèctrics de la resta, per la qual cosa ha volgut separar-los gràcies a BMW, i ser una marca del grup BMW centrada en la mobilitat sostenible.

En el cas de l'iX3, la part frontal, els ronyons i el logotip de la marca són específics d'aquest segell exclusiu, emprant el típic color blau de BMW i Vision Dynamics. Com ja hem vist en el cas del BMW M2 Competition, els ronyons davanters no són independents i estan tancats per la part central, la qual cosa millora la resistència aerodinàmica.

Però el color blau no només es troba present a la part frontal, i és que els faldons laterals i el difusor posterior també tenen elements distintius acabats en aquesta tonalitat. Com no podia ser d'una altra manera tractant-se d'un prototip, les llantes són exclusives per aquest model, que es fabricarà a la Xina l'any 2020, a la fàbrica de Shenyang, en col·laboració amb Brilliance Automotive.

Sostenibilitat per sobre de tot

BMW ha desenvolupat la cinquena generació de la tecnologia BMW eDrive, agrupant en un sol component el motor elèctric, la transmissió i l'electrònica d'arrencada. Un dels aspectes més destacables d'aquesta nova tecnologia és que prescindeix de fer servir metalls estranys, de forma que la marca no ha de dependre de la seva disponibilitat.

D'entre els futurs rivals de l'iX3 en destaquen especialment l'Audi e-tron, el Mercedes EQ i el Jaguar i-Pace.