Potser n'hi ha de més ràpids, dinàmics o potents... però difícilment més atractius. El Lexus LC500 és un prototip reglamentat per poder rodar pel carrer. El somni d'un dissenyador fet realitat. Un cotxe que t'assegura ser el centre de totes les mirades i que et fa sentir diferent i per sobre de la resta, ja que estàs conduint una autèntica obra d'art.

Tant és així que ha sigut un dels vehicles de prova en què més vam trigar a posar-nos davant del voltant. Moltes vegades ni tan sols sabem de quin color és el cotxe en què anem perquè el que volem és veure com va i analitzar tots els seus matisos dinàmics. Però amb el Lexus LC500 no vèiem el moment de deixar de fer-lo servir i d'observar-lo. Després d'haver-lo escanejat completament, accedim a l'interior.

On vam tornar a demorar l'arrencada del motor, novament, per delectar-nos amb el bon gust emprat pels enginyers de Lexus a l'hora de confeccionar l'habitacle. Línies mestres, materials de la millor qualitat i integració lògica de la tecnologia. Així es podria resumir a grans trets l'interior de l'LC500, ja que si seguim centrats en l'apartat de disseny no parlaríem del comportament d'aquest esportiu.

Diferent de la resta

A la presentació de l'LC500 ens vam quedar amb les ganes de comprovar tot el potencial d'aquest cotxe, ja que tot i estar en un circuit extraordinari com el d'Ascari, el mal temps va impedir que poguéssim rodar tan ràpid com hauríem volgut.

Com que no vam fer la prova en circuit, tampoc vam poder esprémer al màxim l'LC500 aquesta vegada, però com a mínim sí que es van poder comprovar les seves nobles reaccions sobre asfalt sec. Potser l'inici d'aquest reportatge pugui comportar un malentès, ja que sembla que estem dient que l'LC500 és un cotxe lent i tosc, quan no és en absolut així. Aquest model disposa d'un vigorós motor V8 de 5.0 litres, que amb 477 CV i 540 Nm de parell, el catapulta de 0 a 100 km/h en 4,7 segons i li permet assolir els 270 km/h. Són unes xifres imponents, però per sota de les d'aquells esportius que es mouen en la forquilla dels 140.000 euros que costa l'LC500 i que estan creats exclusivament per oferir altes prestacions i un dinamisme radical.

Però el model japonès no pretén rivalitzar en aquest aspecte amb ells. Està pensat per gaudir igualment anant ràpid o lent, per carretera o port de muntanya, i lluir independentment del context pel qual se circuli. Únicament podrien trobar a faltar més esportivitat conductors molt experimentats o autèntics pilots. Perquè després de provar-lo a consciència podem assegurar que vam quedar lluny de portar al límit les possibilitats d'aquest cotxe. 477 cavalls per a l'eix posterior són molts cavalls per dominar i encara més amb un pes de dues tones. Pel nostre nivell de conducció i pel de la gran majoria d'usuaris, l'LC500 té prestacions de sobres quan se li busquen les pessigolles.

En seleccionar el mode més esportiu que ofereix l'LC500 es potencien les prestacions per aconseguir unes acceleracions des de parat i recuperacions vertiginoses, gràcies, entre altres aspectes, al magnífic treball del canvi automàtic de convertidor de parell i 10 marxes que s'associa al V8. El pas per revolts és extremadament ràpid i estable gràcies a un xassís i una carrosseria amb materials tan lleugers com rígids; la direcció directa i fidel a les reaccions del volant; les suspensions prou rígides per oblidar que conduïm un esportiu de dues tones, i el so del V8 tan hipnotitzador com addictiu. Què més es pot demanar?

Doble personalitat

L'LC500 ofereix allò impossible en altres esportius similars: l'extraordinari confort de marxa, la qualitat de la vida a bord i la sensació de luxe i distinció.

Tot i la seva carrosseria cupè, ofereix quatre places al seu interior i un maleter de 197 litres amb formes molt aprofitables. A més, l'ergonomia és envejable a les places davanteres i té tots els extres i suports tecnològics dels turismes més exclusius del mercat. Som, per tant, davant d'un esportiu diferent de la resta tant per disseny com per prestacions i confort per al dia a dia.