Lluny de jubilar el Mokka davant l'arribada de models com el Crossland X i el Grandland X, Opel ha decidit renovar aquest SUV atorgant-li un aspecte més modern, millores tècniques per optimitzar el seu comportament dins i fora de l'asfalt i tota la tecnologia dels seus darrers llançaments.

I després de la prova realitzada podem dir que l'aposta de la firma del llamp va ser molt encertada, ja que a aquest veterà model només li feia falta una petita actualització per continuar sent un cotxe estratègic en l'estructura de la marca alemanya.

El nou Mokka X es distingeix del seu predecessor a simple vista, gràcies a un aspecte modernitzat en què, sobre tot, canvia el frontal. Llueix un nou para-xocs, una graella més atractiva i fars amb firma lumínica personalitzada. També canvien els pilots posteriors per identificar ràpidament aquest cotxe.

Interior ample i ben equipat

A l'interior els canvis se centren principalment en la consola central i el quadre de comandaments, on s'ha reduït el nombre de botons en favor d'una pantalla de set o vuit polzades des d'on es controlen quasi tots els mecanismes dels sistemes de navegació, multimèdia i connectivitat. En aquest dar-rer apartat cal destacar que ara el Mokka X és compatible amb Apple CarPlay i Android Auto.

El que no ha canviat gens en aquest renovat SUV és l'espai per a l'habitacle, que gaudeix d'unes generoses places davanteres i unes de posteriors una mica més ajustades que deixen lliure un maleter de 356 litres. No hem d'oblidar que estem davant d'un tot camí molt compacte, que tan sols fa 4,3 metres de longitud, la qual cosa ajuda a la seva maniobrabilitat i facilitat de conducció, com vam poder comprovar durant la prova.

Motor dièsel de 136 cavalls

Aquest Mokka X disposava de l'únic motor dièsel del seu catàleg: l'1.6 CDTI de 136 cv, acoblat a una caixa de canvis automàtica de sis relacions que enviava els 320 Nm de parell a l'eix davanter.

Aquesta combinació és més que satisfactòria, ja que aquest canvi de convertidor de parell amb sis relacions treu el millor del motor dièsel, i li atorga un comportament agradable en conduccions relaxades i contundent quan es necessita potència.

Pel que fa al comportament general del vehicle, la veritat és que les revisades suspensions aporten més aplom al vehicle quan es transita per carretera, però en canvi resulten una mica més seques quan es transita per camins de terra o mal asfaltats. No és que el Mokka X sigui incòmode a l'hora de sortir de l'asfalt, però sí que el nou tarat de les suspensions està més destinat a mitigar els balancejos de la carrosseria que a filtrar les irregularitats del ferm. Aquesta decisió s'agraeix especialment quan s'agafen revolts a alta velocitat, ja que el conductor sempre té una gran sensació de seguretat i control al volant.

Aquesta elecció en les suspensions és lògica tenint en compte que el Mokka X és, com la majoria dels SUV del mercat, un tot camí destinat a circular principalment sobre l'asfalt. A la ciutat el Mokka X es mou com peix a l'aigua gràcies a les seves ajustades dimensions, la seva facilitat de conducció i l'elevada posició de maneig del conductor.

I quan sortim de la ciutat, aquest model ofereix un aplom i un confort realment sorprenents.

Tot això redunda en una qualitat de vida a bord que ha millorat en la seva última actualització gràcies als efectius sistemes d'ajuda a la conducció, la innombrable dotació de seguretat del vehicle i els múltiples sistemes d'infoentreteniment i connectivitat.

A més, el Mokka X aporta el servei exclusiu Opel OnStar. Com dèiem, Opel ha sabut posar al dia el Mokka perquè continuï la seva trajectòria d'èxit.