A l'hora de comprar un cotxe la gran majoria de clients busquen un vehicle funcional i polivalent, vàlid tant per anar diàriament a treballar com per fer la compra o marxar de vacances. Però hi ha un nínxol de mercat reservat a aquelles persones que busquen vehicles divertits amb què gaudir al volant sense preocupar-se d'aspectes com l'espai interior o el maleter. Són cotxes caprici que generalment tenen uns preus prohibitius, però si es fa una cerca acurada se'n poden trobar opcions interessants a un preu relativament assequible.

Els models seleccionats tenen tota una sèrie de trets en comú: cap d'ells supera els 40.000 euros, l'habitabilitat interior és molt limitada -tret del Toyota GT-86 i el Subaru BRZ, tota la resta són biplaça-, el maleter més gran de tots cubica tan sols 292 litres i tenen potències compreses entre els 131 i els 328 cavalls.

Japó representa la majoria

Els nipons aposten fermament per oferir models esportius a preus econòmics, de manera que dels cinc models de la llista un total de tres provenen del país del sol naixent.

El primer dels candidats és el Mazda MX-5, un descapotable biplaça dissenyat únicament i exclusiva per gaudir al volant. El model d'accés equipa un motor d'1,5 litres que desenvolupa una potència de 131 cavalls a 7.000 revolucions i un parell de 150 Nm a 4.800 revolucions. Associat a un canvi manual de sis velocitats, es posiciona com el model més econòmic de la llista amb 25.700 euros. La gamma de l'MX-5 també disposa d'un motor 2.0 de 160 cavalls a 6.000 revolucions i un parell de 200 Nm a 4.600 revolucions, que té un preu inicial de 28.500 euros. Amb un pes de tan sols 1.090 quilos la versió de 131 cavalls i de 1.137 la versió de 160, la diversió amb el petit descapotable està garantida.

El segon dels candidats japonesos és en realitat un model doble. Es tracta del Toyota GT-86 i del Subaru BRZ, desenvolupats en col·laboració entre les dues marques. És per aquest motiu que tots dos models comparteixen la major part d'elements mecànics, i es diferencien tan sols en l'apartat estètic i en el tarat de la suspensió, més dura en el cas del Subaru. En l'apartat mecànic hi trobem el mateix motor: es tracta d'un bòxer de dos litres i quatre cilindres i injecció directa que desenvolupa una potència de 200 cavalls i un parell de 205 Nm.

Si ens volem plantejar la compra d'un d'aquests dos models, cal destacar que el preu d'accés del Subaru és de 31.150 euros i de 34.490 en el cas del Toyota.

I el darrer candidat provinent del Japó és el Nissan 370Z, un veterà esportiu que, amb una potència de 328 cavalls i un parell de 363 Nm provinents del seu motor atmosfèric de 3,7 litres, es posiciona com el model més potent de la llista. A més, també se situa al capdamunt de la llista pel que fa a la relació preu/potència, ja que la versió d'accés arrenca en 34.330 euros. Finalment, existeix la possibilitat d'escollir el 370Z en una versió descapotable associada al mateix motor, però en aquest cas el preu ascendeix fins als 43.180 euros, amb la qual cosa excedeix el preu límit de la nostra llista.

L'aposta europea

Al vell continent trobem dos països que presenten candidats a tenir en compte a l'hora d'elaborar aquesta llista, concretament estem parlant d'Alemanya i d'Itàlia. Si bé és cert que el país teu0tó disposa de dos models esportius relativament econòmics -el Mercedes-Benz SLC i l'Audi TT-, ens ha semblat més adient la darrera opció, per ser la més actual i l'única que s'adapta al criteri econòmic establert. Així doncs, l'Audi TT d'accés a la gamma té un preu de 37.850 euros i disposa d'un motor 1.8 TFSI de 180 cavalls i 250 Nm de parell. Si preferim gaudir de la conducció a cel obert amb aquest model, la versió d'accés a la gamma descapotable incorpora el mateix motor, però el preu ascendeix a 40.740 euros, al límit del preu màxim que hem establert.

L'aposta del país transalpí està composta pel Fiat 124 Spider -un descapotable biplaça amb 140 cavalls i un preu de 27.070 euros- i, principalment, per l'Abarth 124 Spider. Es tracta de la versió esportiva i radical de l'esmentat Fiat 124, que amb un motor potenciat fins als 170 cavalls i una posada a punt del xassís excepcional -amb frens signats per Brembo i un escapament que ofereix el millor so de tota la comparativa- se situa com una de les opcions més interessants amb un preu de 34.300 euros.