El setembre arribarà al mercat català i espanyol la tercera generació del cee'd, un model estratègic de Kia amb unes vendes acumulades des del seu llançament (el 2006) d'1,3 milions d'unitats.

El compacte de la firma coreana és més europeu que mai, ja que s'ha dissenyat i desenvolupat a Frankfurt pensant en els gustos dels clients europeus i amb tot allò necessari per tal d'oferir un òptim rendiment a les carreteres. Construït sobre la nova plataforma K2 de Kia, el nou cee'd és 20 mm més ample (1.800 mm) i 23 mm més baix (1.447 mm) que el seu predecessor.

La distància entre eixos es manté igual, amb 2.650 mm, mentre que la volada davantera s'ha escurçat 20 mm (fins a 880 mm), i la part posterior s'ha allargat 20 mm (ara 780 mm). Això últim permet oferir un maleter més gran, que aconsegueix els 395 litres. Altres espais optimitzats han estat l'amplitud entre espatlles per als passatgers del darrere i el buit vertical en la primera fila.

A més de més amplitud, els ocupants gaudeixen d'una qualitat de vida a bord superior a la de l'anterior model del cee'd, gràcies a una estudiada ergonomia dels elements i controls de tot l'habitacle, també a la utilització de materials nobles i a la introducció de tecnologies d'avantguarda a l'apartat de la connectivitat i l'infoentretenimient.

Més refinat i eficient

La marca assegura que el nou cee'd supera àmpliament el seu predecessor en termes de dinamisme i plaer de conducció. La principal causa d'aquesta millora és la utilització d'una nova suspensió completament independent que proporciona als conductors una resposta al volant més ràpida i àgil, complementada amb un ajust revisat dels amortidors i un adreçament de cremallera més ràpida. Aquesta suspensió resulta còmoda al mateix temps que dóna al conductor la confiança de tenir estabilitat a velocitat alta i uns moviments controlats de la carrosseria en els revolts.

Pel que fa als motors, el nou cee'd tindrà tres motors de gasolina i dos dièsel. La primera oferta s'inicia amb el ja conegut 1.4 MPi de 100 CV. El segueix el tricilíndric 1.0 T-GDi de 120 CVi, i es culmina amb l'1.4 T-GDi de 140 CV. L'oferta dièsel es base en el propulsor O3 CRDi de Kia, que amb una mateix bloc d'1.6 litres brinda dos esglaons de potència: 115 i 136 CV. Tots els motors estan associats de sèrie a una caixa de canvi manual de sis velocitats, si bé els nous 1.4 T-GDi i 1.6 CRDi poden triar-se opcionalment amb la caixa de canvi de set velocitats amb doble embragatge de la marca coreana.

Al marge de les prestacions de cada propulsor, els usuaris poden adaptar al seu gust l'experiència de conducció, gràcies al sistema Drive Mode Select, que ofereix dues variants: Normal i Sport. Amb aquesta última opció s'aguditza la resposta de l'accelerador i s'endureix la direcció, mentre que en el mode normal s'optimitzen els consums i se suavitza el maneig del vehicle. Una altra tecnologia d'ajuda del nou cee'd és l'assistent per al seguiment del carril (Lane Following Assist), una tecnologia de conducció autònoma de Nivell 2.

Amb tot, el nou Kia cee'd arribarà al mercat com el model compacte més avançat que ha fet mai Kia.