Amb la presentació de la tercera generació i30, Hyundai feia un nou salt de qualitat a tots els nivells amb la intenció de consolidar encara més la seva presència al mercat europeu. El primer llançament de la carrosseria de cinc portes tan sols era el principi d'un ambiciós procés de desenvolupament que ha desembocat en el llançament dels models de tall familiar Cross Wagon, de la versió N d'altes prestacions i, ara, l'innovador Fastback.

El quart component de l'actual saga i30 es presenta sota un més que atractiu concepte de cupè de quatre portes. Una proposta única al mercat generalista, que combina una estètica de marcat caràcter esportiu amb la practicitat d'un ampli i modulable maleter.

Sostre i xassís s'han rebaixat per arribar a una altura total d'1,43 metres, 30 mm més baix que la versió amb carrosseria de cinc portes. Així mateix, la longitud s'ha allargat fins als 4,46 metres per donar cabuda a l'estilitzat volum posterior rematat per l'elegant spoiler que presideix la porta del darrere.

Altres detalls específics del Fastback es poden trobar en el frontal, amb una entrada d'aire addicional situada sota la graella, els llums diürns led i els fars davanters amb un bisell fosc o els passos de roda eixamplats en què hi ha nous dissenys de llantes d'aliatge amb mesures de 16, 17 i 18 polzades. Finalment, la paleta de colors disponible inclou un total d'onze tonalitats.

Un cop a l'interior, la sensació d'amplitud és similar a la de la resta de la gamma, tot i que no és tan alt. Una notable amplitud que fins i tot es percep amb el sostre panoràmic opcional, que també contribueix a dotar l'habitacle d'una lluminositat extra.

Un altre punt a tenir en compte és la capacitat de càrrega superior respecte al model hatchback de cinc portes, gràcies a un maleter que té un discret aleró i una capacitat de 450 litres (55 més), que pot arribar fins als 1.351 litres amb els seients abatuts i en posició plana.

1.0 T-GDI de tres cilindres

Va ser aquesta versió la que vam tenir l'ocasió de provar, i vam verificar el notable compromís entre prestacions i eficiència de què presumeix el fabricant coreà amb els seus propulsors T-GDI. A la part alta de la gamma se situa l'1.4 de quatre cilindres i 140 CV, acoblat a la transmissió automàtica de doble embragatge i set marxes 7-DCT.

En matèria dinàmica, s'han ajustat els reglatges de l'i30 Fastback; en comparació del de cinc portes, incrementa la rigidesa de la suspensió un 15% i baixa l'altura de la carrosseria respecte al terra de cinc mil·límetres. Amb tot això s'ha reduït l'angle de balanceig, i alhora s'ha disminuït el subviratge per dotar el Fastback d'una conducció i maniobrabilitat més àgil i divertida.

Molta seguretat

Com la resta de la gamma, el Fastback ha fet un notable salt en matèria de qualitat i equipament interior. En destaca la pantalla tàctil opcional de vuit polzades amb un sistema de navegació d'última generació, que inclou el més avançat en funcions de connectivitat mitjançant Apple CarPlay i Android Auto. Altres detalls del seu interior són la possibilitat d'equipar seients calefactats i ventilats o el volant amb calefacció. També ofereix un sistema de càrrega sense fils per a telèfons intel·ligents.