Honda ha iniciat la comercialització de la nova PCX125 2018. La popular escúter de la firma japonesa ha rebut una actualització per afrontar l'enorme competitivitat del mercat del vuitè de litre, i però manté la seva filosofia de disseny però utilitzant nous i naturals contorns de línies variades i contínues. Un altre detall redissenyat és la tapa del motor amb un acabat de color plata i l'entrada de l'anomenat airbox. Des de la part davantera també projecta una forta personalitat; els fars i els afilats llums de posició pugen obliquament de forma independent, amb els intermitents de led que omplen discretament els extrems exteriors superiors.

Aquesta nova cara també canvia de forma subtil entre el feix de llum llarg i el de curt. La unitat de leds del conjunt format pel pilot posterior i els intermitents segueix estant disposada a dos nivells, però és més gran per augmentar la seva visibilitat.

Més àgil i potent

En matèria dinàmica, la PCX125 estrena un nou bastidor; el disseny d'acer tubular de columna baixa del model anterior s'ha substituït per un bastidor d'acer de dos trapezis paral·lels.

Això ha millorat la maniobrabilitat i el comportament de la màquina, sense perdre ni la facilitat de conducció en ciutat ni la facilitat d'ús i la seva relaxada posició de conducció. Un fre de disc de dos pistons i 220 mm s'encar-rega d'aturar el tren davanter, mentre que el posterior està integrat per un tambor de 130 mm. L'ABS, que és d'un sol canal, actua sobre el fre davanter. El motor també ha estat objecte de renovació. La unitat de 125 cc desenvolupa més potència màxima sense perdre parell a baix règim gràcies al nou disseny d'admissió i escapament, que contribueix a aconseguir aquest guany de potència a altes revolucions.

També manté l'economia en el consum de gasolina de 47,6 km/l, i ofereix una autonomia de més de 400 quilòmetres amb un dipòsit.

Millors acabats

La visió del conductor des del lloc de comandament s'ha millorat, i a més la PCX125 utilitza la tonalitat negra sobre l'acabat cromat, la qual cosa aporta un toc prèmium al qual també contribueixen els extrems del manillar, també cromats i amb un acabat cònic.

L'àmplia guantera a l'esquerra del carenat permet portar sense problema una ampolla o una llauna de beguda i ara incorpora una tapa gran (en comparació del disseny anterior) per permetre al conductor un accés fàcil al contingut. També disposa d'un adaptador de 12V AC.

D'altra banda, l'altura del seient s'ha elevat fins a 4 mm per arribar a un total de 764 mm, però segueix sent còmoda i molt manejable gràcies a una alçada de 540 mm des de les plataformes; la nova carrosseria permet que la zona del reposapeus s'estengui cap endavant, de manera que ofereix més espai per a les cames. Tant el seient com la tapa de la benzina s'obren mitjançant interruptors amb polsador, i la capacitat interna d'emmagatzematge sota el seient s'ha augmentat un litre, fins arribar als 28 litres, sense haver d'incrementar l'amplada de la car-rosseria, i així pot encabir sense problemes un casc integral. D'altra banda, el manual del propietari i el joc d'eines van ara situats a la part inferior del seient.

Un nou disseny de la consola central presenta tota la informació de manera clara i concisa en un format fàcil de llegir gràcies a la pantalla LCD invertida que mostra la velocitat, l'hodòmetre, el comptador parcial, l'indicador de benzina, el consum mitjà o l'indicador Idling Stop. La PCX125 ja està disponible als concessionaris en quatre opcions de color diferents.