23 de juny de 2018
23.06.2018

Audi Q8: SUV, cupè i esportiu, tot alhora

Un disseny molt dinàmic i una gran càrrega tecnològica són els atributs de la nova creació d'Audi

22.06.2018 | 23:45
Audi Q8: SUV, cupè i esportiu, tot alhora

Audi ha presentat recentment el seu tot camí més versàtil, tecnològic i espectacular, el Q8. Es posiciona com el germà gran del Q7 -tot i que les seves mesures són inferiors- i amb una longitud de 4,98 metres, una amplada d'1,99 i una altura d'1,70 és el SUV d'estil cupè més gran de la gamma Q.

L'apartat estètic del nou model és un dels més treballats per part de la marca dels quatre anells. La part frontal disposa d'una nova graella Singleframe de disseny octogonal, unes grans entrades d'aire i uns fars amb tecnologia led de sèrie. La part lateral incorpora uns prominents passos de roda (que acullen unes llantes de fins a 22 polzades) i una cintura molt elevada que, juntament amb la pronunciada caiguda del sostre, reforcen el caràcter esportiu del model. Finalment la part posterior incorpora un atractiu aleró i les tradicionals òptiques unides entre si per una tira de llums led sobre un fons negre, que recorda el mític model Audi Quattro.

Interior futurista

Com sol ser habitual en les darreres creacions de la marca, l'habitacle gaudeix d'una càrrega tecnològica impressionant. El quadre de comandaments disposa de dues pantalles; la primera, de 10,1 polzades, permet controlar el sistema d'infoentreteniment i la navegació, mentre que la segona, de 8,6 polzades, controla la climatització i els sistemes de confort. Entre aquestes opcions de confort es troben, entre d'altres, els seients amb massatge i ventilació o la il·luminació personalitzable de l'interior. No podia faltar una tercera pantalla a l'habitacle d'un Audi, la que correspon a la instrumentació digital Virtual Cockpit de 12,3 polzades, que a més es complementa amb el Head-Up Display.

Pel que fa a l'equipament, el nou Q8 disposa de navegador MMI Touch, que ofereix informació en temps real i interacció amb l'usuari a l'hora de cercar destinacions.

També incorpora tot un arsenal de radars, càmeres i escàners que llegeixen la carretera i permeten aparcar de forma remota gràcies a la conducció autònoma, també present en el SUV alemany. Durant la conducció també ofereix diverses tecnologies d'assistència, com el control de creuer adaptatiu, l'assistent de canvi de carril o de vorada i la càmera de 360º.

Gran habitabilitat i eficiència

Amb una distància entre eixos de gairebé tres metres, l'espai interior és excel·lent per a cinc ocupants i el maleter pot arribar, amb els seients posteriors abatuts, als 1.755 litres.

D'altra banda, la tecnologia de conducció del nou Q8 disposa de tracció total Quattro i té una altura lliure al terra de 254 mm, que juntament amb el control de descensos, l'eix posterior direccional i la suspensió pneumàtica fan del Q8 un molt bon company fora de l'asfalt.

Tots els motors del nou model inclouen un elevat nivell d'eficiència gràcies al sistema Mild-Hybrid MHEV amb bateria de 48 volts, que permet circular aprofitant la inèrcia o activar el sistema start-stop a 22 km/h.

Estarà disponible durant el tercer quadrimestre d'enguany amb tres motors microhíbrids V6, dos de dièsel i un de benzina.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
L'últim El més llegit