450.000 unitats en tres anys. Aquestes són les espectaculars xifres de vendes del Kadjar, un dels tot camins més venuts de la marca francesa Renault, que acaba de presentar una actualització estètica i mecànica per a continuar situant-se com un dels models més interessants del segment SUV.

Renault ha fet seva la cita que assegura que quan una cosa funciona el millor que es pot fer és no tocar-la, ja que, com sol ser habitual en aquest tipus de models, els canvis estètics són poc significatius però atorguen al Kadjar un aspecte renovat. La part frontal ara gaudeix d'una nova graella amb detalls cromats, així com de més superfície pintada, una signatura lumínica en forma de C i una il·luminació led amb fars antiboira de nou disseny.

Acaba de completar l'actualització estètica l'antena de sostre en forma d'aleta de tauró, el nou para-xocs posterior, les noves llantes d'aliatge en mesures de 17 a 19 polzades i els tres nous colors per a la carrosseria: verd Oural, blau Iron i gris Highland.

Petits canvis però encertats

Quant a les novetats de l'habitacle, es repeteix la tònica de l'exterior i els canvis són subtils però encertats. Els comandaments de l'aire condicionat -compartits fins ara amb el Nissan Qashqai- són completament nous i ofereixen informació de la temperatura i la ventilació, mentre que la pantalla central, tàctil de set polzades, ara se situa en una ubicació més propera al conductor i ofereix una lluminositat i sensibilitat millorades, la qual cosa permet un funcionament més fluid del sistema de connectivitat R-Link 2.

La resta de canvis pel que fa a l'interior els trobem en els materials, ja que les sortides d'aire i la consola central disposen d'un acabat en crom setinat i totes les versions poden equipar l'entapissat en Alcàntara -de sèrie en la variant Black Edition. A més, l'habitacle disposa de diversos espais per a encabir objectes i un maleter de 472 litres de capacitat.

Nous motors més eficients

El Kadjar estrena un nou propulsor gasolina d'1,3 litres en potències de 140 i 160 CV. Aquest motor, estrenat a l'Scénic i també disponible als models Captur i Mégane, arriba al tot camí de la marca francesa amb la intenció de reduir els consums i complir amb les exigents mesures anticontaminació. Independentment de la potència escollida, es pot associar al canvi manual o a l'automàtic EDC de doble embragatge.

També és possible escollir el nou Kadjar amb propulsors dièsel. Concretament es pot equipar amb el motor d'1,5 litres Blue dCi de 115 CV -associat a la caixa de canvis manual- i el Blue dCi d'1,7 litres i 150 CV, l'opció de gasoil més potent, que millora en 20 CV la potència de la versió anterior i que, malgrat que només es podrà associar al canvi manual, podrà anar acompanyat de la tracció total 4x4. Els motors dièsel han vist reduït el seu nivell d'emissions gràcies al sistema de reducció catalítica selectiva (SCR).

De la mateixa manera que en la versió actual, el Kadjar continua oferint una sèrie de solucions que el situen com un dels tot camins més polivalents del mercat i més efectius fora de l'asfalt. Gràcies als tres modes de conducció, és possible circular amb tracció davantera permanent (mode 2WD), amb tracció davantera amb un ús eventual de la tracció posterior, determinat pel sistema electrònic de repartiment de potència entre eixos (Auto), i amb tracció total amb diferencial bloquejat i potència repartida entre els dos eixos en proporció 50:50 (Lock).