Seat ha presentat recentment el Tarraco, un nou model que completarà la gamma SUV de la marca. En un acte multitudinari celebrat a l'antiga plaça de toros de Tarragona, el món ha conegut el disseny i les característiques d'un vehicle que no només representa el present de la marca de Martorell, sinó que també anticipa el seu futur. I és que el disseny del Tarraco, obra del Centre Tècnic de Seat al Baix Llobregat, disposa d'un frontal presidit per una renovada graella frontal amb disseny hexagonal i d'una part posterior amb il·luminació led connectada mitjançant una barra transversal, com ja hem vist en alguns models de la marca Audi.

Un dels punts forts del nou model de Martorell (que es fabricarà a la planta de la marca a Wolfsburg, Alemanya) és l'espai interior, i és que les seves mesures (4,73 metres de llarg, 1,8 d'ample i 1,65 d'alt) permeten encabir al seu interior fins a set ocupants. Tot plegat, amb una gran capacitat de maleter, de 760 litres en la versió de set places. L'espai interior no només es veu reflectit a les dades, sinó que el disseny de l'habitacle transmet una gran sensació d'amplitud gràcies al nou quadre de comandaments, que disposa d'una línia horitzontal creada per a tal efecte.

A més, l'interior del Tarraco també transmet una gran sensació de qualitat. La instrumentació és completament digital gràcies al sistema Digital Cockpit, que incorpora una pantalla de 10,25 polzades que es suma a la pantalla central de 8 polzades amb control gestual a l'hora de transmetre tota la informació necessària en aspectes com l'infoentreteniment, el sistema multimèdia, la navegació o la connectivitat amb Android Auto, Apple CarPlay o Mirror Link.

Potència i dinamisme

Els enginyers de Seat han dedicat tots els seus esforços a aconseguir que el Tarraco no només sigui un vehicle funcional i versàtil, sinó que també gaudeixi d'un bon comportament dinàmic i un excel·lent nivell de prestacions.

La plataforma emprada per a aquest nou SUV és la coneguda MQB A+, que juntament amb la configuració de control dinàmic de xassís (DCC) i els diversos modes de conducció, atorguen al Tar-raco un gran equilibri entre esportivitat i comoditat. A més, els propulsors disponibles responen a la perfecció a aquesta demanda d'equilibri i ofereixen potències d'entre 150 i 190 CV. Hi haurà dues versions de benzina TSI, una d'1,5 litres amb 150 CV associada a la caixa de canvis manual de sis velocitats i la tracció davantera, i una altra de dos litres amb 190 CV associat a una caixa de canvis automàtica DSG de set relacions i tracció total 4Drive. Quant al dièsel, el bloc TDI de dos litres també estarà disponible amb 150 o 190 CV. La de 150 podrà equipar la tracció davantera i el canvi manual o la tracció total i el canvi automàtic, mentre que la versió més potent només estarà disponible amb el canvi DSG i la tracció 4Drive. De cara al futur està prevista l'arribada de tecnologies de propulsió alternatives.

Màxima seguretat

El nou Tarraco gaudeix d'un ampli ventall de sistemes de seguretat, com ara l'assistent de canvi de carril, la frenada automàtica amb reconeixement de vianants i ciclistes, el detector d'angle mort, el control de creuer adaptatiu, les llums automàtiques, el reconeixement de senyals de trànsit o l'assistent d'embussos, entre d'altres. El tot camí més gran de la marca arribarà al mercat a principi del 2019, a un preu que arrencarà en uns 33.000 euros.