Fins a l'any 2015 els tot camins i tot terrenys de Mercedes-Benz rebien noms diferents. La gamma de models en aquell moment estava configurada pels GLA, GLK, ML, GL i G. Aleshores la marca de Stuttgart va rebatejar tota la gamma SUV amb les inicials GL seguides d'una altra inicial identificativa. D'aquesta manera es modificava el nom de diversos models: el GLA mantenia la seva denominació, el GLK passava a ser GLC -ja que deriva de la Classe C-, l'ML seria la GLE -perquè deriva de la Classe E- i el GL passava a ser GLS. El tot terreny més autèntic de tots, la Classe G, també es mantenia sense canvis.

Ara, Mercedes-Benz acaba de presentar l'actualització del seu model GLE, que arribarà al mercat el proper 2019 amb més tecnologia que mai. El disseny del nou tot camí recorda altres models del fabricant, com el Classe A, el Classe CLS o el Classe X, la pick-up de la marca que es fabrica a la ciutat de Barcelona.

La part frontal estrena un nou sistema d'il·luminació Multibeam led i elements aerodinàmics que redueixen la resistència aerodinàmica de 0,32 a 0,29 cx, mentre que la part posterior adopta el llenguatge de disseny de la marca i el tradicional i prominent pilar C, característic d'anteriors versions del GLE. L'habitacle mostra la capacitat tecnològica de la marca, i incorpora elements com ara la instrumentació totalment digital amb dues pantalles de 12,3 polzades, el Head-Up Display, el sistema d'infoentreteniment MBUX, el reconeixement gestual o el control per veu Hey Mercedes, entre d'altres.

A més, se n'ha millorat la capacitat interior gràcies a una distància entre eixos ampliada 80 mm. Aquest increment permet disposar de més espai per als ocupants tant en la segona filera de seients (amb regulació totalment elèctrica) com en la tercera, ja que el nou GLE pot disposar opcionalment de fins a set places. Completen la gran modularitat del model alemany la possibilitat de desplaçar longitudinalment els seients posteriors 100 mm, la possibilitat d'abatre'ls en proporció 40:20:40 o la capacitat del maleter, situada entre els 825 i els 2.055 litres.

Nou propulsor de gasolina

El nou SUV arribarà al mercat amb un motor de gasolina que la marca estrenarà en la versió GLE 450 4MATIC. Es tracta d'un propulsor propulsor de sis cilindres en línia amb una potència de 367 CV i un parell de 500 Nm, que anuncia un consum de 8,3 litres. Com a curiositat, aquest nou motor gaudeix d'una ajuda elèctrica basada en la tecnologia de 48 volts, i mitjançant la funció EQ Boost augmenta la potència de forma temporal en 22 CV i 250 Nm de parell.

És prevista l'arribada d'un motor dièsel i un híbrid endollable de cara al futur, que, de la mateixa manera que la versió de gasolina, podran equipar la tracció total variable i el tren de rodatge hidropneumàtic actiu E-Active Body Control, que elimina el balanceig de la carrosseria gràcies a una regulació activa de la suspensió de cada roda.

Assistent actiu de retenció

Entre les tecnologies del nou GLE destaca especialment l'assistent de retencions, que detecta els embussos de la carretera i funciona conjuntament amb el control de velocitat, l'assistent actiu de distància Distronic i el sistema LiveTraffic per circular de manera autònoma en embussos, fins a una velocitat de 60 km/h. Finalment també hi destaca l'assistent de maniobra amb remolc, l'avisador d'angle mort, l'assistent de canvi de carril amb maniobra evasiva o la frenada d'emergència amb funció de gir, que detecta una situació de perill en envair la calçada contrària i atura el vehicle per evitar cap accident.